۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۰۵
کد خبر: 84957529
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روایت پنتاگون؛ هشدار چین به آمریکا درباره روابط پکن-دهلی

تهران- ایرنا - وزارت دفاع آمریکا در بخشی از گزارش سال 2022 خود به کنگره این کشور اعلام کرده چین به مقامات آمریکایی درباره تبعات مداخله آن در روابط پکن - دهلی نو هشدار داده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روزنامه اکونومیست تایمز، پنتاگون در گزارشی به کنگره آمریکا ادعا کرد مقام های چینی درمدت به بن بست رسیدن " کنترل خط فعلی " LAC به دنبال تقلیل دادن جدیت بحران میان هند و چین بودند و بر نیت پکن برای حفظ ثبات و جلوگیری از به بن بست رسیدن مسئله که منجر به تخریب روابط دوجانبه با هند می شد، تاکید می کردند.

در ادامه این گزارش آمده است چین به دنبال پرهیز از تنش های مرزی با هند است چرا که ادامه این تنش ها می تواند منجر به نزدیک شدن دهلی به آمریکا شود. بدین ترتیب مقام های چینی به مقام های آمریکایی هشدار دادند که از مداخله در روابط پکن-دهلی دست بکشد.

نیروهای چینی و هندی در مه۲۰۲۰ در چندین منطقه از خطوط مرزی " کنترل خط فعلی" LAC با یکدیگر درگیر شدند و با به بن بست رسیدن این رخداد نیروهای هر دو طرف در هر دو سوی مرز ماندند. درحالی که هر کشوری از سوی خود خواستار عقب نشینی نیروهای طرف مقابل بود اما هیچ کدام از دو طرف به توافقی دست نیافتند. از زمان درگیری سال ۲۰۲۰ چین به حضور نیروهای خود و ساخت و ساز زیرساخت ها در طول " کنترل خط فعلی " LAC ادامه داده است.

روز گذشته هند و آمریکا رزمایش مشترکی در نزدیکی مرز چین برگزار کردند. این رزمایش در ارتفاعات کوهستانی و نزدیک منطقه مناقشه برانگیز مرزی با چین در حالی انجام شد که دو کشور هند و آمریکا تلاش می کنند تا افزایش تنش با چین را مدیریت کنند.

وزارت دفاع هند اعلام کرد این رزمایش مشترک با تمرکز بر تمرین مهارت های نظارتی و جنگ کوهستانی و تمرین عملیات کمک رسانی و تخلیه در مواقع وقوع حوادث طبیعی و عملیات مرتبط با حفظ صلح بوده است.

چین و هند در سال ۱۹۶۲ در مناطق مرزی با یکدیگر جنگیدند و آخرین نزاع میان دو کشور در ماه ژوئن ۲۰۲۰ اتفاق افتاد که در جریان آن دستکم ۲۰ سرباز هندی و ۴ سرباز چینی در منطقه لاداخ کشته شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha