امینی: قاسم‌پور در جام جهانی آمریکا، در وزن خودش کشتی می‌گیرد

تهران- ایرنا- مربی تیم ملی کشتی گفت: «کامران قاسم‌پور» در جام جهانی کشتی آزاد در کشور آمریکا در وزن قانونی خود یعنی ۹۲ کیلوگرم روی تشک خواهد رفت.

احسان امینی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر اردوی تیم ملی در حال برگزاری و شرایط تیم ملی برای حضور در جام جهانی مطلوب است. ترکیب تیم کشورمان تلفیقی از نفرات جوان و با تجربه است که این فاکتور می‌تواند به موفقیت ما در این جام کمک کند. نگاه اصلی کادر فنی مسابقات جهانی سال ۲۰۲۳ صربستان و المپیک ۲۰۲۴ پاریس است.

وی با بیان اینکه تجربه جام جهانی می‌تواند در آینده قهرمانی ورزشکارن کمک به سزایی داشته باشد، گفت: نباید همیشه برای موفقیت در عرصه جهانی و آسیایی به یک تیم اتکا کنیم بلکه باید نفرات مختلف را برای کسب تجربه بیشتر به رویدادهای جهانی اعزام کرد.

امینی ادامه داد: سال آینده مسابقات جهانی صربستان که کسب سهمیه المپیک است و همچنین بازی‌های آسیایی که هر دو از اهمیت بالایی برخوردار هستند را در پیش داریم، به همین خاطر باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که با توجه به فاصله زمانی کم این دو رقابت‌، ۲ تیم کامل را آماده کنیم.

مربی تیم ملی کشتی آزاد به حضور امیررضا معصومی در ترکیب تیم ملی کشورمان در جام جهانی اشاره کرد و توضیح داد: تنها امیررضا معصومی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم برای کشورمان در جام جهانی کشتی خواهد گرفت، به طور قطع مبارزات رودررو با رقبای جهانی در این تورنمنت می‌تواند این تجربه را به او بدهد تا در میادین بزرگ توانایی و قدرت خود را بهتر به نمایش بگذارد.

وی همچنین در خصوص روادید سفر به آمریکا اشاره کرد و گفت: تیم و نفرات کادر فنی اقدامات لازم را در مدت قانونی انجام داده‌اند که اطلاع رسانی لازم از سوی فدراسیون انجام خواهد شد.

امینی در پاسخ به این سوال که اتحادیه جهانی ۵ دیدار از جمله کامران قاسم‌پور و اسنایدر آمریکایی در وزن ۹۷ کیلوگرم را جذابترین رقابت در این جام دانست، آیا قهرمان جهان در این وزن کشتی خواهد گرفت؟ گفت: قاسم‌پور به طور قطع در وزن ۹۲کیلوگرم در جام جهانی مبارزات خود را پیگیری خواهد کرد.

امینی که در لیگ برتر کشتی آزاد سرمربیگری تیم پتروبلیش تاکستان را برعهده دارد، به نحوه داوری‌ها اعتراض کرد و گفت: لیگ برتر کشتی با تمامی فراز و فرودها به پایان رسید و نماینده تاکستان توانست به قهرمانی برسد. گاهی عامل شکست برخی کشتی‌گیران به نحوه قضاوت داوران بازمی‌گردد. به هر حال برای ارتقای سطح لیگ باید این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا تیم‌ها از این لحاظ زیان نبینند.

جام جهانی کشتی آزاد روزهای ۱۹ و ۲۰ آذر ماه در شهر آیووا آمریکا برگزار می‌شود. از این رو گروه‌بندی مسابقات جام جهانی کشتی آزاد جهان مشخص شده که طبق آن تیم ملی ایران با تیم‌های ژاپن و منتخب جهان همگروه شد.

در این مسابقات ۶ تیم ایران، آمریکا، ژاپن، گرجستان، مغولستان و منتخب جهان حضور دارند که در دو گروه ۳ تیمی با هم به رقابت می‌پردازند و تیم‌های اول هر گروه به دیدار فینال رفته و تیم‌های دوم نیز راهی دیدار رده‌بندی می‌شوند.

ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در این مسابقات به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: رضا مومنی

۶۱ کیلوگرم: ابراهیم الهی

۶۵ کیلوگرم: رحمان عموزاد - محمدرضا باقری

۷۰ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی - علی‌اکبر فضلی

۷۴ کیلوگرم: محمدصادق فیروزپور

۷۹ کیلوگرم: محمد نخودی - علی سوادکوهی

۸۶ کیلوگرم: علیرضا کریمی

۹۲ کیلوگرم: کامران قاسم‌پور و امیرحسین فیروزپور

٩٧ کیلوگرم: امیرعلی آذرپیرا

۱۲۵ کیلوگرم: امیررضا معصومی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha