مدیرکل فرهنگ و ارشاد لرستان: تقویت فرهنگ عمومی در جامعه ضروری است

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: تقویت فرهنگ عمومی در جامعه ضروری است و باید به عنوان یک اصل در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان "منصور احمدی" در نشست کارگروه شورای فرهنگ عمومی با موضوع توسعه فرهنگ قرآن، عترت و نماز، اظهار کرد: کتاب، شعر، ادب، دانش و اندیشه ،مصالح ساخت فرهنگ عمومی می باشد و باید در این حوزه از آن استفاده کنیم و در این بین هیچ ابزاری بالاتر از قرآن نیست.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ عمومی یک قدرت درونی و نهانی خاص و پیچیده دارد و همه اجزای فرهنگ را با هم تنیده می‌کند گفت: با توجه به تهیه نقشه فرهنگی مهندسی کشور، برش استانی آن سال گذشته تهیه و تصحیح شد که نهایتا به عنوان سه استان نمونه در این زمینه انتخاب شدیم و اعتبار خوبی برای این منظور نیز در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: چهار ماه فرصت برای ارایه برنامه برای جذب اعتبارات مربوطه در راستای برش استانی مهندسی فرهنگی وجود دارد که برای هرکدام از سه استانی که نقشه مهندسی را طراحی کرده‌اند ۳۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

احمدی افزود: مؤسسات قرآنی طرح‌های خود را برای اجرا در سطح استان ارائه دهند چراکه پس از تایید از سوی کارشناسان مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha