۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۳
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 84957730
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان جنوبی: نقاط قوت و ضعف مواکب اربعین شناسایی شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم اربعین در سال آینده باید نقاط ضعف مواکب شناسایی شود و ضمن رفع آنها در راستای تقویت نقاط قوت گام برداریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز چهارشنبه در مراسم تکریم اعضای ستاد اربعین حسینی و موکب‌داران خراسان جنوبی که با حضور معاون اداری و پشتیبانی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات برگزار شد افزود: یکی از مهمترین انگیزه رزمندگان در دوران دفاع مقدس عشق به امام حسین (ع) بود که همواره از زبان و بیان خودشان هم شنیده می‌شد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دکترین حسینی دارد گفت: تمامی اقدامات فرهنگی، نظامی و امنیتی کشور به عشق امام حسین (ع) گره خورده از همین رو دشمن همه توانش را می‌گذارد که اربعین شکل نگیرد چون اربعین رزمایش منتظران امام زمان (عج) و مقدمه ظهور است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: هرچه به ظهور نزدیک‌تر می‌شویم خون امام حسین (ع) بیشتر به خروش می‌آید لذا نسبت به اربعین نمی‌توان بی‌تفاوت بود.

وی گفت: همانطور که دشمنان نسبت به اربعین بی‌تفاوت نیستند و تلاش کردند اربعین امسال را با ایجاد ابهامات داخلی بین مردم عراق تحت‌الشعاع قرار دهند.

قناعت تصریح کرد: اما اربعین مانور و مقدمات ظهور است لذا در پیاده‌روی اربعین هر قدم و کلامی یک عبادت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز اربعین اسم رمز عملیات جبهه حق برای تمدن‌سازی و استقرار حکومت نهایی منجی عالم بشریت در منطقه است گفت: باید برای این جبهه هر کدام در هر مسئولیتی که هستیم به بهترین شکل سربازی کنیم و در خط مقدم هم موکب‌داران هستند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: اسرائیل و آمریکا به همین خاطر شیطنت می‌کنند و به دنبال اشاعه دروغ و ابهام هستند تا با اثرگذاری بر افکار و اذهان مردم از استقرار حکومت اسلامی در جهان جلوگیری کنند.

وی ضمن تشکر از مسوولان مواکب گفت: امید است بتوانیم رضایت زائران امام حسین (ع) و مقام معظم رهبری را جلب کنیم.

قناعت تاکید کرد: از همین امروز برای اجرای هرچه بهتر پیاده‌روی اربعین سال آینده باید برنامه‌ریزی‌ها را شروع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مواکب فقط برای اربعین نیست بلکه برای کل سال است گفت: نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف مواکب باید شناسایی تا با همفکری و همدلی برای سال آینده رفع شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: قطعا سال آینده فتنه‌های دیگری در پیش خواهد بود به‌ویژه با اغتشاشات اخیر که بعد از عراق در ایران شروع کردند اما به فضل الهی جمع خواهد شد.

وی افزود: باید نگاه عمیق و وسیع‌تری برای شکست نظام سلطه داشته باشیم و این اغتشاشات هم با درایت مسوولان امنیتی و حمایت‌های مقام معظم رهبری جمع می‌شود و نظام جمهوری اسلامی این مرحله را نیز به سلامت پشت سر خواهد گذاشت.

در پایان این مراسم تعدادی از دست‌اندرکاران و موکب‌داران اربعین در خراسان جنوبی تجلیل شدند همچنین پرچم و روپوش قبر امامین جوادین (ع) به استاندار خراسان جنوبی اهدا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha