۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۳۹
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 84957840
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان جنوبی: باید به زبان روز با جوانان صحبت کنیم

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: دشمن در حال یارگیری برای زیاد کردن ریزش‌هاست و ما باید به زبان روز با جوانان صحبت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز چهارشنبه در آیین تجلیل از همسران جانبازان بالای ۷۰ درصد خراسان جنوبی که به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار برگزار شد با اشاره به تلاش دشمن برای تضعیف و ضربه زدن به جایگاه ولایت فقیه افزود: ما باید در مقابل دشمنان به دنبال افزایش رویش‌ها در انقلاب اسلامی باشیم.

وی تاکید کرد: باید مراقب باشیم در فتنه‌هایی که در دنیای امروزی ایجاد می‌کنند از مسیر اصلی خود منحرف نشویم زیرا دنیا محل گذر است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: افرادی در اغتشاشات اخیر به شهادت می‌رسند که مظلومانه در خاک خود شهید می‌شوند و عده‌ای هم در این زمینه تحلیل و تفسیر اشتباه دارند.

وی با اشاره به مهمترین وظایف و رسالت‌های حضرت زینب (س) افزود: نقش حضرت زینب (س) در مراقبت از جان و سلامتی امام سجاد (ع) چه زمان واقعه کربلا که به اراده و مصلحت الهی در بستر بیماری بودند و چه بعد از آن بسیار اثرگذار بود.

قناعت تبیین و تبلیغ نهضت حسینی برای جلوگیری از به انحراف کشاندن واقعه کربلا را از دیگر رسالت‌های مهم حضرت زینب ذکر کرد و گفت: هدایت‌گری، مدیریت خاندان ولایت و امامت و قافله‌سالاری کاروان اسرا و آزادگان توسط آن حضرت موجب شد این کاروان به سلامت در اربعین به کربلا بازگردد.

وی از حضرت زینب (س) به عنوان قهرمان جهاد تبیین یاد کرد و گفت: امروز یکی از وظایف همگان به‌ویژه جامعه ایثارگری و خانواده شهدا و جانبازان، مواظبت از راهی است که برای آن شهید دادیم و نباید از زخم زبان و کنایه برخی افراد ناآگاه خسته شویم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: یکی از مسئولیت‌های سنگین همسران و خانواده شهدا و جانبازان در تداوم راه شهدا، پایداری در مسیر انقلاب و جریان فکری مکتب حسینی است.

وی با بیان اینکه بهترین الگوی رفتاری ما شهدا هستند گفت: نباید در برابر پستی و بلندی‌های دنیا و نیش و کنایه دشمنان داخلی و خارجی خسته شویم.

قناعت گفت: همسران جانباران برای مراقبت از ایثارگران سختی‌های زیادی را متحمل می‌شوند که تحمل آن ایمان انقلابی و پولادین می‌خواهد اما سخت‌تر از همه اینها این است که برخی با نیش و کنایه دل جانبازان و خانواده آنها را به درد می‌آورند.

وی ادامه داد: هدف آمریکا، اسراییل و طرفدارانشان این است که بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی شما ایثارگران هم خسته شوید اما باید مانند حضرت زینب (س) که نگذاشت در جریان فکری کربلا خللی ایجاد شود ما هم از زخم زبان دشمنان بی‌حوصله و خسته نشویم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بعد از امام راحل که سختی‌های بسیاری را متحمل شدند رهبر معظم انقلاب هم فشارهای زیادی را تحمل می‌کنند زیرا برخی افراد که قبل از این، انقلاب را همراهی می‌کردند امروز مقاله می‌نویسند که این نظام به بن بست رسیده است.

وی افزود: آنان در نوشتار و گفتار خود مدعی هستند که نظام روحانیت نمی‌تواند رفاه اجتماعی را برای مردم ایجاد کند لذا هر روز فتنه‌ جدیدی را به وجود می‌آورند و از طریق فضای مجازی کلماتی را به جوانان ما القا می‌کنند.

قناعت اظهار داشت: باید به دشمنان بگوییم اگر ایران در حال سرنگونی است چرا هر روز هزاران واژه و کلمه را علیه ما می‌نویسند، امروز ابرقدرت‌هایی همچون آمریکا و اسراییل به بن‌بست رسیده‌اند اما حرکت ما رو به جلو و پیشرفت است.

وی گفت: امروز در حوزه سخت‌افزاری از جنگ نظامی خبری نیست اما در حوزه نرم‌افزاری دشمن با قدرتی که به لحاظ امپراطوری رسانه‌ای دارد به دروغ‌پراکنی روی آورده است و برخی از سلبریتی‌های بدبخت هم وطن‌فروشی می‌کنند و بعد از مدتی پشیمان می‌شوند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: امروز دشمن علیرغم همه فتنه‌ها و توطئه‌های خود علیه نظام اسلامی به بن‌بست رسیده و جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا رو به جلو و پیشرفت است.

در این مراسم تعدادی از همسران جانبازان بالای ۷۰ درصد تجلیل شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha