۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۹:۰۲
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 84957997
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰ اثر هنری و رسانه ای در کنگره " میرزا کوچک جنگلی" رونمایی شد

رشت – ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: از ۴۰ عنوان هنری و رسانه ای کنگره " میرزا کوچک جنگلی" در تالار مرکزی رشت رونمایی شد.

رضا ثقتی عصر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طی آیینی بیش از ۱۲ فیلم مستند، فیلم کوتاه، داستانی و آثار تولیدی پویانمایی، موزیک ویدئو با موضوع محوری میرزا کوچک خان جنگلی به نمایش درآمد.

وی افزود : حوزه هنری از برخی برنامه های فرهنگی، هنری مانند پروژه نیمه کاره استاد حسام الدین سراج با موضوع میرزا کوچک نیز حمایت کرد. در این برنامه امکان بازدید از نمایشگاه آثار برگزیده خوشنویسان "مشق مجاهدت"، نمایشگاه عکاسی باز آفرینی تاریخی "حکایت و روایت "، آثار منتخب "نشانواره کنگره "، نمایشگاه "عکس بزرگداشت های سردار جنگل " و نمایشگاه پوستر رویدادهای کنگره بین المللی شهید میرزا کوچک جنگلی فراهم است.

ثقتی اضافه کرد : در نخستین جشنواره سراسری نمایش خیابانی سردار جنگل نیز نمایش های تن بی سر، سر بی تن (کرمانشاه)، می جان جانان (لرستان)، گیله مرد (سیاهکل)، کوچک خان (بوشهر)، هیبت (گیلان)، تنهاترین سردار (همدان)، میم مثل میرزا(لاهیجان)، قهرمان(تهران)، میرزا(لاهیجان)، رفیق آخر(آستانه اشرفیه) در تالار مرکزی رشت، مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء (ع) و در سایر شهرستانها اجرا می شوند.

وی در مورد جشنواره ملی"سرود آوای جنگل " نیز گفت:این جشنواره نیز ۱۰۰ گروه سرود از سراسر کشور با موضوع میرزا کوچک حضور دارند که عصر روز جمعه ۱۱ آذرماه در تالار مرکزی رشت برگزار می شود.

وی تصریح کرد: فراخوانی در سایت کنگره میرزا، خانه سینما و سی نوا که صفحه تولید سرودهای ملی مذهبی کشور است انجام شد و از گروههای سرود مدارس، همخوانان و سایر علاقمندان دعوت شد در این شرکت کرده و آثار خود را به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند.

ثقتی خاطرنشان کرد : به تمام گروه های شرکت کننده در این جشنواره هدیه ای بعنوان کمک به تولید اثر پرداخت شد و آثار برتر ارائه شده به جشنواره نیز هدایای ارزشمندی دریافت خواهند کرد. برای ۲۵ گروه سرود شرکت کننده گیلانی نیز شرایط اجرای سرود در میادین و معابرعمومی شهر رشت و سایر شهرستانها فراهم شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha