۵۶ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی به ثبت رسیده است

مشهد- ایرنا- مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال ۵۶ طرح سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش ۱۵۲.۵ میلیون دلار در استان ثبت شده است.

رضا خواجه نائینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۵۶ طرح سرمایه گذاری یاد شده ۴۱ طرح به ارزش ۱۴۳.۶ میلیون دلار در هیات سرمایه گذاری خارجی کشور به تصویب رسیده و ۱۵ طرح در حال اخذ مصوبه است.

وی ادامه داد:سرمایه‌گذاری خارجی در سال جاری در زمینه هایی از قبیل صنعت و معدن، خدمات و گردشگری، ساختمان، حمل و نقل و ارتباطات و کشاورزی انجام شده که از این نظر، بخش صنعت و معدن با ۳۵ طرح سرمایه گذاری رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

نایب رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان گفت: بخشهای خدمات و گردشگری با هشت طرح، ساختمان با ۶ طرح، کشاورزی با چهار طرح و حمل و نقل و ارتباطات با سه طرح در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

خواجه نائینی افزود:بیشترین میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته از نظر مبلغ در بخش ساختمان به مبلغ ۹۰.۶ میلیون دلار، سرمایه گذاری در حوزه صنعت و معدن با ۵۴ میلیون دلار، خدمات و گردشگری با ۵.۷ میلیون دلار، کشاورزی با ۱.۲ میلیون دلار و حمل و نقل و ارتباطات با یک میلیون دلار به ترتیب در جایگاههای بعد قرار دارند.

وی با اشاره به جایگاه خراسان رضوی در بحث سرمایه گذاری خارجی ادامه داد: این استان از لحاظ تعداد طرحهای سرمایه گذاری در سطح کشور رتبه برتر را دارد و پس از آن استان‌های تهران و البرز با اختلاف زیاد پس از خراسان رضوی در جایگاه دوم و سوم کشور قرار دارند.

خراسان رضوی تنها استانی است که مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اش با حضور نمایندگان ۱۲ دستگاه مرتبط، به صورت فعال و مستقیم مشغول فعالیت و خدمت رسانی به سرمایه‌گذاران خارجی است و در این زمینه الگویی برای سایر استانها شده است.

تعداد ۱۰۴ فرصت سرمایه‌گذاری در این استان برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی تا کنون شناسایی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha