وزیر آموزش و پرورش: بخشی از اعتبارات به طرح‌های نیمه‌تمام خیرساز اختصاص یافت

یزد- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: بخشی از اعتبارات امسال این وزارتخانه را به طرح‌های نیمه‌تمام خیرساز اختصاص داده‌ایم تا تکمیل شود.

به گزارش ایرنا، یوسف نوری روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد همچنین از وجود هشت هزار مدرسه کانکسی در کشور خبر داد و افزود: ۱۹.۲ مدارس معادل یکصد هزار کلاس درس به تخریب و مقاوم سازی نیاز دارند.

وی به جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش هم اشاره کرد و اظهار داشت: تامین نیروی انسانی این وزارتخانه توسط دانشگاه فرهنگیان صورت می گیرد؛ معلمی که از این دانشگاه تربیت می شود باید در ساحت های ۶ گانه سند تحول بنیادین مهارت داشته باشد.

وی گفت: کمبود نیروی انسانی را جبران و تلاش می کنیم هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

نوری با بیان اینکه برای بهتر شدن متون درسی از افراد با تجربه و اندیشمندان کشور استفاده خواهیم کرد یادآور شد: از ظرفیت های خانواده ها در بحث تعلیم و تربیت، کمتر استفاده شده است که در این زمینه برنامه هایی در دستور کار داریم .

چاقی و اضافه وزن دانش آموزان پسر در کشور از ۲ دهم درصد به ۹ دهم درصد رسیده که نگران کننده هستوی در ادامه گفت: چاقی و اضافه وزن دانش آموزان پسر ما در کشور از ۲ دهم درصد به ۹ دهم درصد رسیده که نگران کننده هست.

وی از مسوولان آموزش و پرورش استان یزد خواست با توجه به وجود مراکز علمی و آموزشی و از جمله حوزه های علمیه، الگویی در کشور بر محور تعقل و تفکر طراحی کنند تا بتوان آن را به کل کشور تسری داد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استان یزد به لحاظ سرانه فضای آموزشی در بالاترین رتبه کشور قرار دارد افزود: البته بسیاری از این واحدها نیاز به تخریب و مقاوم سازی دارند.

وی به اتفاقات اخیر کشور هم گریزی زد و اظهار داشت: دشمن به دلیل پیشرفت های ما، سیلی خورده است؛ مدارس ما سه سال تعطیل بودند و بچه ها از فضای مجازی استفاده می کردند و دشمنان هم مدیریت افکار دانش آموزان را هدایت می کردند و همین موجب شد تا این اتفاقات رخ دهد؛ اکنون وظیفه ماست که در این زمینه دانش اموزان را آگاه کنیم.

تاکید امام جمعه یزد بر تربیت دینی دانش آموزان

امام جمعه یزد هم بر تربیت دینی دانش اموزان تاکید کرد و گفت: باید دانش اموزان را بر سه محور تعقل، تدین و تفکر تریبت کنیم.

آیت الله محمد رضا ناصری افزود: غربی ها برای سیستم آموزشی ما برنامه ریزی کردند و لذا دانش اموزان ما سطحی تربیت شدند و فقط می خوانند و حفظ می کنند.

تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی استان یزد کمتر از یکهزار نفر است

مدیر کل آموزش و پرورش استان هم گفت: اکنون ۳۰۰ هزار دانش آموز در ۱۴ منطقه آموزش و پرورش در سطح این استان تحصیل می کنند.

محمد کاظم رحیمی نژاد با بیان اینکه رویکرد آموزش و پرورش بر سه محور تفکر، تعقل و تدین است افزود: شعار سال تحصیلی استان تحول در آموزش و تامل در تربیت است.

وی ضریب پوشش تحصیلی دانش آموزان پیش دبستانی استان را ۹۴ درصد بیان کرد و گفت: یزد در این زمینه رتبه تخست کشور را دارد.

رحیمی نژاد تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی استان را کمتر از یکهزار نفر بیان کرد و افزود: ضریب پوشش تحصیلی این دانش آموزان در استان ۹۴ درصد است که این رقم با توجه به مهاجر پذیر بودن استان مطلوب است.

وی با اشاره به گسترش رشته های فنی و حرفه ای و هنرستان‌ها و سمت و سوق دادن دانش آموزان به این رشته ها تصریح کرد: اکنون ۴۷.۳۷ درصد دانش آموزان در هنرستان‌ها تحصیل می کنند که در تلاش هستیم این رقم به ۵۲ درصد برسد.

رحیمی نژاد ادامه داد: همچنین چهار هنرستان جوار کارخانه ای و جوار معدنی در استان راه اندازی شده است که هدف آن تربیت دانش آموزان مهارتی است.

رحیمی نژاد گفت: ۲۵ درصد معلمان استان در شرایط بازنشستگی هستند که این یک تهدید است زیرا با کمبود نیرو روبرو می شویم که باید به این موضوع توجه ویژه شود.

دیدار با دانش اموزان و نمایندگان تشکلهای دانش آموزی، افتتاح پروژه ۱۲ کلاسه محتاجعلی و دیدار با مدیران، معلمان و نمایندگان تشکل های فرهنگی از دیگر برنامه های سفر یکروزه وزیر آموزش و پرورش به استان یزد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha