دریافت تسهیلات و کمک مالی بیشترین درخواست شهروندان مازندرانی در سامانه سامد

ساری - ایرنا - بررسی آماری گزارش عملکردی آبانماه سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت در مازندران نشان می‌دهد که دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه با ۶۶ مورد و کمک مالی برای امرار معاش با ۴۴ مورد، بیشترین درخواست شهروندان مازندرانی در سامانه «سامد» بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری مازندران روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، شمار موارد ثبت شده در سامانه سامد مازندران در آبان‌ماه امسال را ۴۱۶ مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۷۴ مورد از طریق ماس تلفنی با سامانه ۱۱۱، ۱۶۳ مورد از طریق مراجعه و ۷۹ مورد درخواست در مراسم های مختلف از مردم این استان دریافت شد.

اسماعیل مهرافزا اظهار داشت: پس از تسهیلات قرض‌الحسنه و کمک مالی برای امرار معاش، بیشترین درخواست ها با ۳۵ مورد مربوط به وام بانکی، ۲۵ مورد مربوط به اشتغال و ۱۳ درخواست نیز مربوط به امکانات تفریحی و رفاهی، ۱۱ مورد در ارتباط با برق رسانی، هشت مورد در ارتباط با موافقت اصولی مجوز یا پروانه تاسیس، هشت مورد نیز مربوط به وام خود اشتغالی و هفت مورد نیز مربوط به ملاقات با استاندار مازندران بوده است.

وی بیان کرد: آمار مربوط به موضوعات وام قرض‌الحسنه، کمک مالی برای امرار معاش، اشتغال، وام بانکی، وام خود اشتغالی و ملاقات با استاندار از جمله مواردی بود که در مراجعات حضوری به مرکز سامد توسط متقاضیان مطرح و در سامانه سامد به ثبت رسید.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری مازندران از فرمانداری ساری، نیروی انتظامی استان، مدیریت شعب بانک تجارت، فرمانداری قائم شهر، دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری، فرمانداری کلاردشت، اداره کل حراست استانداری، اداره کل روابط عمومی استاغنداری، فرمانداری تنکابن، شرکت شهرک های صنعتی، فرمانداری رامسر، صنایع چوب و کاغذ، اداره کل منابع طبیعی و آخیزداری استان - نوشهر، اداره کل تامین اجتماعی نیروهای مسلح و فرمانداری محمودآباد بعنوان دستگاه هایی نام برد که دارای بیشترین درصد درخواست های مردمی در دست اقدام را به خود اختصاص داه اند.

مهرافزا، اتصال نداشتن برخی دستگاه های اجرایی به سامانه سامد، قطع ارتباط مقطعی برخی دستگاه ها با سامانه سامد و ملاقات مردمی استاندار در بخش چهاردانگه ساری را از جمله بالا بودن درصد موارد در دست اقدام برخی دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: برخی از دستگاههای اجرایی نیز با توجه به پیگیری های مداوم از سوی مرکز سامد نسبت به رسیدگی موارد ارجع شده به کارتابل مربوطه، اقدامی انجام ندادند که این موضوع در ارزیابی سالانه دستگاه‌ها منظور خواهد شد.

سامانه سامد به عنوان یک راه ارتباطی میان مردم و مسئولان عمل می کند و توانست در این مدت فعالیت عملکرد و بازخورد خوبی داشته باشد. مردم می توانند از طریق تلفن ثابت و همراه با شماره گیری ۱۱۱ و به صورت کاملا رایگان با مدیر مربوطه بدون واسطه گفت و گوی تلفنی داشته باشند.

بر اساس برنامه زمانبندی از پیش تعیین شده مدیران به مرکز سامد فراخوانده می شوند و در مدت حضورشان به تماس های تلفنی مردم پاسخ می دهند و پس از پایان تماس نیز کد رهگیری به تماس گیرندگان داده می شود تا نتیجه گفت و گو با مدیران در سامانه سامد را پیگیری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha