وزیر آموزش و پرورش: ۱۰ تا ۲۰ درصد ساحت‌های درسی باید خارج از مدرسه باشد

یزد- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق سند تحول بنیادین، ۱۰ تا ۲۰ درصد ساحت های درسی دانش آموزان باید خارج از مدرسه باشد که در این زمینه برنامه‌ریزی شده و در صورت اجرا آموزش و پرورش از حالت بسته و خشک خارج می‌شود.

به گزارش ایرنا "یوسف نوری" روز پنجشنبه در جریان سفر به یزد در دیدار با شماری از دانش آموزان این استان افزود: در مورد ورزش مقطع ابتدایی نیز درخواستهایی داشتیم که باید بگویم ما ساعات ورزش ابتدایی را اضافه کردیم ضمن آنکه ۳۲ زورخانه نیز برای دانش اموزان کشور در حال ساخت است .

به گفته وی همچنین ۲۱۰۰ زمین چمن و سالن مدرسه در سطح کشور در حال ساخت است که ۱۱۰۰ مورد آن تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه برنامه "هر دانش آموز یک هنر" را با همکاری وزارت ارشاد رقم می زنیم اظهار داشت: همچنین با فنی حرفه ای هم همکاری داریم تا برنامه "هر دانش آموز یک مهارت" را کلید بزنیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: استان یزد در کنکور سراسری طی ۲۸ سال متوالی صدرنشین بوده است؛ لازم است دانش آموزان این استان در المپیادها هم مثل کنکور، رتبه های اول کشور و جهان را کسب کنند.

وی بر تقویت المپیادها و توجه ویژه به آن در وزارتخانه هم اشاره کرد و گفت: همین توجه باعث شده تا هفت مدال کسب شده در سال گذشته در این حوزه به ۲۰ مدال در سالجاری برسد.

نوری ادامه داد: شما دانش اموزان باید علاوه بر کسب و علم و دانش در زمینه هنر هم مهارت داشته باشید تا آن هنر با علم شما عجین شود .

وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد حضور یافت.

افتتاح پروژه ۱۲ کلاسه محتاجعلی و دیدار با مدیران و معلمان و نمایندگان تشکل های فرهنگی از دیگر برنامه های سفر یکروزه وزیر آموزش و پرورش به استان یزد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha