وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:گوش شنوا برای شنیدن نقدهای منصفانه داشته باشیم

رشت - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه ما باید گوش شنوایی برای شنیدن نقدهای منصفانه داشته باشیم، گفت: صحبت منتقدان و معترضان که ناصحانه و در چارچوب قانون صحبت می‌کنند را باید بشنویم که این خود نگرش و رویکرد دولت مردمی برخاسته از اداره انقلابی کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد مهدی اسماعیلی روز پنجشنبه در اولین کنگره بین المللی شهید میرزا کوچک خان جنگلی در تالار مرکزی رشت تصریح کرد : دولت هدف خود را بر این استوار کرده که با همه اقشار ایرانی و گروه‌ها با وجود اختلاف سلیقه‌ها صحبت کند، گزارش دهد و موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها را بگوید و گوش شنوایی برای پیشنهادات و انتقادات داشته باشد و برای ازبین بردن آسیب‌ها تلاش کند.

وی با بیان اینکه ما بی‌نیاز از توصیه، پیشنهاد و نقد نیستیم، گفت: به طور طبیعی در امور و اقدامات اجرایی وسیع و گسترده در بخشهای مختلف اشکالاتی نیز وارد است که باید با نخبگان و روشنفکران پردغدغه نشست و گفت‌وگو کرد و نباید تجربه تلخ مشروطه و نهضت جنگل را تکرار کنیم که چگونه دشمن توانست بین صفوف مردم اختلال ایجاد کند و به واگرایی دامن زند.

اسماعیلی ادامه داد: امروز با تکیه بر تجارب گذشته باید امور را بر مبنای حکمرانی عقلائی، خرد محور و گفت‌وگو پیش برد و این برنامه دولت برای مدیریت عمومی جامعه است.

وی به اتفاقات اخیر کشور و تلاش دشمن برای ۲ قطبی سازی بین صفوف ملت ایران اشاره کرد و افزود: به طور قطع افراد منصف، نخبگان و تحصیلکردگان به روشنی می‌دانند بهانه‌هایی که دستاویز این حرکات شده فقط یک راهبرد کلی دارد و آن هم ایجاد شکاف در وحدت سرزمینی ایران است.

وی با اشاره به اینکه ایران قوی و مستقل خار چشم دشمنان است گفت: ایرانی که به عنوان قدرت منطقه و کشوری تاثیرگذار است و در سطوح بین‌المللی نقش‌آفرینی می کند برای دشمنان قابل تحمل نیست.آنها هر روز برای جلوگیری از نفوذ انقلاب اسلامی ایران دسیسه‌چینی می‌کنند به همین دلیل اصحاب اندیشه و فرهنگ و هنر باید آگاه باشند و بدانند جهاد تبیین پاسخگویی به شبهاتی است که دشمن ایجاد می‌کند.

اسماعیلی اضافه کرد: ما در معرفی شخصیت های بزرگ به دنبال نمادهای هویتی هستیم تا بتوانیم آنها را به جامعه امروز معرفی کنیم و در این راستا شخصیت های ناصح و مجاهدی که مشفقانه برای پیشرفت ایران اسلامی تلاش می کنند می توانند اثر گذار باشند.

وی تاکید کرد: میرزا کوچک خان باید الگویی برای ساخت ایرانی قوی و پرشکوه باشد زیرا  هیچ زبانی قادر نیست این عظمت را در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت کند مگر به زبان فرهنگ و هنر.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ گیلان را خطه فرهنگ و هنر خواند و افزود: گیلان تاریخ پر عظمتی دارد که در همه تحولات بزرگ ایران و دوره های مختلف به ویژه در تاریخ معاصر درخشیده و پیشگام بوده و برای ایران الهام بخش بوده است.

وی اظهار داشت : این استان مشاهیر بزرگ و فراموش نشدنی در عرصه‌های مختلف داشته است و در ایام پر محنتی که در ایران ناامنی بیداد می‌کرد و سرزمین پرشکوهمان به دلیل حضور استعمارگران آسیب های فراوانی دیده بود  و کشور به محل تاخت و تاز استعمارگران تبدیل شد و حاکمان نالایق بر مسند کار بودند میرزاکوچک خان با عزمی راسخ و امیدوار به مجاهدات اقدام کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آرمان میرزا کوچک خان را رهایی از استبداد و استعمار دانست و خاطر نشان کرد: نهضت ها در زمان خود ممکن است به سرانجام خوبی نرسند همانطور که نهضت میرزا کوچک خان سرانجام خوبی نداشت اما این نهضت بذری بود در سرزمین ایران اسلامی که درخت تناوری از جهاد شد و بعدها رشد یافت و ثمره آن را در کشورمان پایه‌ریزی کرد.

وی اظهار داشت: امروز در شرایطی قرار گرفتیم که دشمن دنبال یاس، ناامیدی و تکرار حوادث تاریخی در این سرزمین است و در دوره‌های مختلف اسم و عنوان و هدفشان تغییر کرده اما دشمنی آنها همچنان باقی است و از این موضوع دست برنداشته‌اند.

وی گفت:در روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بدنبال واگرایی منطقه‌ای بودند و امروز به دنبال یاس آفرینی و ناامیدی مردم از آینده کشور هستند.

در پایان کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی از بهروز افخمی کارگردان و محمد میرزمانی آهنگساز فیلم کوچک جنگلی تقدیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha