برخی از بانکهای خراسان رضوی برای تسهیلات اشتغال اقدام نکرده‌اند

مشهد-ایرنا- مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی گفت: برخی از بانکها بویژه بانکهای خصوصی در این استان دستورالعمل‌های ابلاغی پیرامون تسهیلات ایجاد اشتغال را اجرا نکرده‌اند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدرضا عباس زاده افزود: این بانکها تاکنون نسبت به اختصاص منابع قرض الحسنه پیرامون ایجاد اشتغال اقدام نکرده اند که تذکرات لازم توسط نماینده بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی به آنان داده شده است.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل های پرداخت تسهیلات ایجاد اشتغال به همه بانکهای خراسان رضوی گفت: این تسهیلات به میزان ۱۵۰ میلیون تومان به ازای هر فرد به منظور اشتغال ایجادی می باشد و برای کارفرمایان تا سقف چهار میلیارد تومان تخصیص یافته است.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی بیان کرد: مصوبه شورای عالی اشتغال مبنی بر استثناء رعایت منابع و مصارف بانک‌ها در توزیع اعتبارات اشتغالزایی ابلاغ شده است.

عباس زاده تصریح کرد: هماهنگی اعتبارات اشتغالزایی از محل جزء ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ به میزان ۳/۲ همت(هزار میلیارد تومان) سهم استانی است که بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی متولی آن هستند و در این جلسه مقرر شد بانکها، ظرف یک هفته بخشنامه های توزیع سهم استان ها را به همراه دستورالعمل و شیوه اجرایی به استان‌ها ابلاغ نمایند.

بر اساس تبصره قانون بودجه سال جاری، بانک مرکزی مکلف است برای حمایت از اشتغال از طریق بانک‌های عامل مبلغ یک میلیون و بیست هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه را به افراد واجد شرایط، اختصاص دهد. حسب جزء ۲ بند ب، مبلغ ۶۲۰ هزار میلیارد ریال از منابع این بند، بین استان ها و شهرستان ها بر اساس شاخص‌های جمعیت و نرخ بیکاری برای ایجاد اشتغال، تخصیص می یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha