۱۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۱۳
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84959266
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اسب‌های برتر هفته چهارم کورس اسبدوانی گنبدکاووس معرفی شدند

گنبدکاووس - ایرنا - روز دوم و پایانی هفته چهارم مسابقات کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس با رقابت ۶۵ راس اسب از نژادهای "ترکمن، دوخون و تروبرد" در چهار دور هزار متری، ۲ دور هزار و ۲۰۰ متری و یک دور هزار و ۶۰۰ متری عصر امروز جمعه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار و با معرفی اسب‌های برتر پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رقابت در دور نخست این مسابقات بین ۱۰ راس اسب ۲ ساله نژاد ترکمن مبتدی به مسافت هزار متر بود که اسب "جان وحدانی" زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های "امپراطور توماج " و "توران بای سنگسار" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم که ویژه اسب‌های ۲ ساله نژاد ترکمن نبرده بود با حضور ۱۰ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب "الکساندریت" اول شد و اسب‌های "سوگند ترکان" و "هیربد" به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور سوم روز دوم و آخر هفته چهارم مسابقات سوارکاری کورس پاییزه گنبدکاووس ویژه اسب‌های ۲ ساله نژاد دوخون مبتدی و نبرده بود که با شرکت ۹ راس اسب و به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب "ریو سولیا" با پیشی‌گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های "اوچر شاه" و "وفا خان" به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور چهارم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ کلاس چهار بود و با شرکت هفت راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب "فوکوس لاولی" سریع‌تر از خط پایان گذشت و به مقام اول دست یافت و اسب‌های "فوکوس سرخ" و "لاکچری" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور پنجم این مسابقات نیز میان اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ کلاس یک بود که با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب "آرتین" اول شد و اسب‌های "اورانیوم" و "مردان" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور ششم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس هفت بود که با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و اسب "اکسل فوکوس" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های "بلاچو" و "پرفکن آرال" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور هفتم و آخر روز دوم هفته چهارم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس ۶ بود که با شرکت ۶ راس اسب به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد و اسب "گالیلئو" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های "سلوینیا" و "فوکوس هور" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

برگزار کنندگان روز دوم و پایانی هفته چهارم این مسابقات چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

به گفته بهروز نیازی رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس مطابق تقویم اعلامی فدارسیون سوارکاری، مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه این شهرستان تا پایان اسفند امسال ادامه خواهد داشت.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha