فرمانده سپاه حضرت عباس (ع)اردبیل: رفع محرومیت‌ها و مشکلات عشایر مغان نیاز به همت ملی دارد

اردبیل - ایرنا - فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: رفع مشکلات عشایر و محرومیت‌های منطقه مغان در بخش‌های مختلف نیاز به عزم و همت ملی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سردار غلامحسین محمدی اصل روز شنبه در همایش تجلیل از شبانان و گله‌داران عشایر استان اردبیل در منطقه مرزی اصلاندوز مغان با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۸۵ شهدای والامقام عشایر و ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل افزود: رشادت‌های عشایر استان اردبیل در دوران هشت سال دفاع مقدس فراموش شدنی نیست و اینها کارنامه درخشانی در این ۴۳ سال گذشته انقلاب اسلامی داشتند.

دبیرکل کنگره ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل در ادامه مهم‌ترین وصیت شهدای ایران اسلامی را پیشتیبانی از ولایت فقیه و حفظ حجاب توسط بانوان ذکر کرد و گفت: در جنگ نرم توجه دشمنان به این دو مقوله معطوف شده و آنها می‌دانند اگر این دو اصل را از ملت ایران بگیرند دیگری نامی از اسلام باقی نمی‌ماند در حالی که کور خوانده‌اند.

وی تصریح کرد: نظام اسلامی پشتیبانانی چون عشایر غیور دارد که در ولایت‌مداری و حجاب رتبه اول را دارند و همیشه به اسلام و نظام جمهوری اسلامی لبیک گفته‌اند ، امروز در جنگ نرم دشمنان برای از بین بردن حجاب اسلامی و ولایت فقیه تلاش می‌کنند و عشایر در امر پشتیبانی از ولایت فقیه و حفظ حجاب رتبه برتر را دارند و هر کجا نیاز اسلام بوده حضور جدی داشتند.

فرمانده سپاه استان اردبیل با اشاره به ظرفیت‌های عشایر مغان در پرورش دام سبک و سنگین و شتر دوکوهانه گفت: عشایر استان اردبیل علاقه‌مند به تولید هستند ولی عدم وجود صنایع تبدیلی و زیرساختی و حمایت‌های متعدد در محصولات و مواد اولیه تولید و نبود زنجیره و ارزش افزوده لازم باعث شده تا این عزیزان مجبور به فروش دام‌های خود شوند.

وی همچنین درباره همایش شبانان و گله داران عشایر استان اردبیل گفت: این همایش می‌تواند دستاوردهای بزرگی داشته باشد البته این امر منوط به این است که درخواست عشایر غیور این مناطق از مسئولان را نباید نادیده گرفت و برای رفع این مشکلات به صورت شبانه‌روزی تلاش کرد.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع)اردبیل: رفع محرومیت‌ها و مشکلات عشایر مغان نیاز به همت ملی دارد

محمدی اصل در ادامه عدم حمایت مسئولان از شبانان و گله‌داران را از مشکلات اصلی عشایر عنوان کرد و ادامه داد: مردم این مناطق به ناچار برای تهیه امرار و معاش و گذراندن زندگی روزمره خود مجبور به فروش دام‌ها شده‌اند که جلوگیری از تداوم این وضعیت حمایت جدی مسئولان را می‌طلبد.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل یکی از دیگر مشکلات این مناطق را نبود زیر ساخت جاده ارتباطی ذکر کرد و افزود: جاده شمال استان اردبیل به جاده مرگ معروف شده به طوری که تعداد تلفات این جاده از شهدای هشت سال دفاع مقدس بیشتر است و باید برای رفع این مشکل اهتمام جدی داشت.

محمدی اصل با بیان این که مردم عشایر و مناطق کم‌برخوردار شمال استان از آب شرب بهداشتی رنج می برند، گفت: امروز یکی از نیازهای اساسی مردم آب شرب سالم و بهداشتی است و نیازمند حمایت مسئولان است و سپاه و بسیج هم در این راستا کمک حال دولت است.

یادگار دوران دفاع مقدس اصل با بیان اینکه کمبود مراکز بهداشتی و آموزشی در اغلب قشلاقات باعث مهاجرت عشایر به شهرها شده است، به نبود بستر مناسب برای پخش بهتر شبکه‌های ملی در مناطق مرزی اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۰ کانال کشورهای همسایه از تلویزیون مناطق مرزی استان اردبیل پخش می‌شود که مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد و بایستی درباره این وضعیت تدبیر کرد.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه خدمت‌رسانی و رفع محرومیت مناطق عشایر نشین استان اردبیل باید جزو ضروری‌ترین و اصلی‌ترین دغدغه مسئولان باشد، افزود: مسئولان برای رفع محرومیت‌ها و پیشرفت و آبادنی این مناطق با همدلی و اتحاد کمر همت بسته و شبانه‌روزی تلاش کنند.

وی در پایان گفت: اردوهای جهادی حرکت بسیار خوبی در راستای خدمت رسانی و رفع محرومیت از مناطق کم‌برخوردار است که باید از این ظرفیت برای خدمت‌رسانی به مناطق عشایرنشین بهره برد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha