یک هزار و ۱۵۱ توانیاب زیر پوشش بهزیستی اردستان هستند

کاشان-ایرنا- رییس اداره بهزیستی اردستان گفت:یک هزار و ۱۵۱ توانیاب در حوزه توانبخشی این شهرستان شناسایی و برای آنان پرونده تشکیل شده است.

محمدعلی مطلب‌زاده روز شنبه به مناسبت روز جهانی معلولان (۱۲آذر ) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: معلولیت افراد زیر پوشش بهزیستی اردستان شامل جسمی، حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی، صرع و اعصاب و روان است.

وی اظهار کرد:۴۹۶نفر از توانیابان ماهیانه ۵۴۶ هزار تومان تا یک میلیون و ۷۱۶هزار تومان برمبنای جمعیت خانوار کمک هزینه و مستمری دریافت می‌کنند.
مطلب زاده با بیان اینکه ۴۳ دانش‌آموز و هفت دانشجوی توانیاب زیر پوشش بهزیستی اردستان کمک هزینه تحصیل دریافت می‌کنند، افزود: این افراد با توجه به نوع معلولیت از کمک هزینه معیشت، درمان، وسایل کمک‌ توانبخشی و ۶۰ نفر نیز ماهیانه یک میلیون تومان از حق پرستاری ضایعه نخاعی، لوازم بهداشتی، دندانپزشکی، مناسب‌سازی، ایاب و ذهاب و وام بدون بهره نیز برخوردار می‌شوند.
رییس اداره بهزیستی اردستان در ادامه بیان کرد: ۶۲ خانواده دارای ۲ فرزند توانیاب، ۴ خانواده با سه فرزند توانیاب و یک خانواده با چهار فرزند توانیاب در این شهرستان زندگی می‌کنند که برای تامین مسکن این خانواده‌ها طرح چهار واحدی خانواده ۲ معلول تکمیل و به آنان واگذار شده است.
وی اضافه کرد: ۲ طرح نیز با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا ساخته و واگذار شده و برای ساخت ۲۰ واحد طرح‌ منزل خود مالک نیز کمک شده ،همچنین تعداد ۲۸ واحد طرح مسکن کریمان شامل؛۱۲واحد درشهر اردستان، ۱۲ واحد شهر زواره و ۴واحد در شهرمهاباد ویژه خانواده های دارای ۲ فرزند توانیاب و بیشتر در دست احداث است که بهزیستی برای هر واحد معادل ۲۰۰ میلیون تومان کمک بلا عوض پرداخت می کند.
به گفته وی، مرکزهای زیر پوشش بهزیستی خانه سالمندان شامل مرکز سادات کشاورزی زواره با۱۳ نفر سالمند، مرکز شبانه‌روزی توانبخشی کچومثقال با ۹ توانیاب ذهنی و مرکز روزانه حرفه‌آموزی شهید مدرس اردستان با ۱۷ توانیاب است.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha