معاون سیاسی استاندار یزد: بخل اطلاعاتی، موجب بی‌اطلاعی مردم از واقعیت‌ها می‌شود

یزد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان اینکه بخل اطلاعاتی، موجب بی‌اطلاعی مردم از واقعیت‌ ها می‌شود، گفت: به شدت به حوزه رسانه اعتقاد دارم و معتقدم با وجود آنکه کارهای زیادی صورت گرفته اما در حوزه اطلاع رسانی ضعیف عمل شده است.

به گزارش ایرنا علی اکبر عزیزی روز شنبه در جریان بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) یزد افزود: از زمان بدو مسئولیت تلاش کردم ارتباط خوبی با رسانه ها برقرار کنم؛ معتقدم ۷۰ درصد فعالیت‌ها سهم اطلاع رسانی است و امروز نقش اصلی را در جنگ نرم با دشمن که به جنگ روایت ها تعبیر میشود رسانه هوشمند دارد.

رییس شورای اطلاع رسانی استان با ابراز گلایه نسبت به عملکرد این شورا در استان ابراز داشت: متاسفانه نسبت به برگزاری جلسات این شورا در ادوار گذشته کم لطفی صورت گرفته اما بنده تلاش کردم این شورا به صورت منظم تشکیل جلسه داده و شخصا در آن حضور پیدا کردم.

ناخرسندی معاون استاندار یزد از روند عملکرد شورای اطلاع رسانی استان: نسبت به برگزاری جلسات این شورا در ادوار گذشته کم لطفی شده است

عزیزی تصریح کرد: البته ساختار این شورا نیاز به بازنگری داشته و برای اینکه بتواند پویا و اثرگذار باشد باید ساختار جدیدی برای آن تعریف شود و استان یزد میتواند در این زمینه الگو باشد.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان این مطلب که مقوله اطلاع رسانی و ایفای نقش رسانه ها در این زمینه جای بسی کار دارد ابراز داشت: البته نقش دستگاه ها و روابط عمومی ها نیز در این زمینه تاثیر گذار است چرا که بخل اطلاعاتی منجر خواهد شد مردم به جای دریافت واقعیت ها، اخبار کذب و جعلی را از طریق رسانه های بیگانه دریافت کنند و برعکس اطلاع رسانی درست توطئه های دشمن و قدرت مانور رسانه ای او را خنثی خواهد کرد.

معاون سیاسی استاندار یزد: بخل اطلاعاتی، موجب بی‌اطلاعی مردم از واقعیت‌ها می‌شود

وی در خصوص جو امنیتی استان هم گفت: بحمدالله با همراهی و هوشمندی مردم در حال حاضر وضعیت امنیتی استان بسیار خوب است و در حوادث اخیر نیز تنها چند شب اغتشاشات صورت گرفت اما به لحاظ اینکه احساس ناامنی خطرناک تر از خود ناامنی است حضور نیروهای نظامی و انتظامی جهت تامین آرامش روانی مردم در محلات لازم بود.

معاون استاندار یزد با اشاره به این مطلب که بالغ بر ۹۰ درصد دستگیر شدگان حوادث اخیر آزاد شدند ابراز داشت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری مبنی بر آزادی فریب خوردگان، افرادی که اسیر هیجانات شده بودند آزاد شدند اما عده ای که اقدام به تعرض به مامورین نظامی و انتظامی کرده بودند در زندان بوده و سختگیرانه با آنان برخورد خواهد شد.

۹۰ درصد دستگیر شدگان حوادث اخیر در استان یزد آزاد شدند/ عامل ۷۰ درصد این اتفاقات، هیجانات جوانی بود

عزیزی‌؛ کشته سازی را شگرد دشمن در اتفاقات اخیر عنوان و اظهار کرد: با تدابیری که اتخاذ شده خوشبختانه نقشه دشمن در این زمینه عملی نشد و از نیروهای جان برکف نظامی و انتظامی نیز شهید نداشتیم اما تعدادی مجروح در این اتفافات بر جای مانده است.

رییس شورای اطلاع رسانی، عامل ۷۰ درصد اغتشاشات اخیر را هیجانات نوجوانان و جوانان تحت تاثیر فضای مجازی دانست و تصریح کرد: در کف میدان جمعیت قلیلی وجود داشتند که سن آنان بین ۱۵ تا ۳۰ سال بوده و تحت القائات دشمن در فضای مجازی به خیابان آمده بودند.

معاون سیاسی استاندار یزد: بخل اطلاعاتی، موجب بی‌اطلاعی مردم از واقعیت‌ها می‌شود

وی تاکید کرد: متاسفانه در ۲ سال کرونا که مجبور بودیم آموزش را از طریق فضای مجازی انجام دهیم جوانان و نوجوانان را در این فضا رها کردیم و چون نظارتی هم بر آنان نداشتیم دشمن از این فرصت سوء استفاده و با طرح شبهات ذهن آنان را مخدوش کرده است.

عزیزی در ادامه با تاکید بر ضرورت پاسخگویی به شبهات نسل جوان اظهارداشت: جوانان و نوجوانان فریب خورده فرزندان ما هستند و آغوش نظام به روی آنان باز است اما باید به شبهات آنان نیز پاسخ گفت و بر همین اساس جلسات متعددی را با دانشجویان داشتیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خانواده ها بدانند دشمن در کمین فرزندان عزیز آنان نشسته و اگر غفلت کنند جوان و نوجوان خود را در گرداب فضای مجازی غرق خواهند دید.

کاظم شاملو رئیس خبرگزاری ایرنا در استان یزد هم ضمن خوش آمدگویی به معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به تاریخچه این خبرگزاری در استان گفت: این خبرگزاری از اولین مجموعه هایی است که در این استان شکل گرفته و همواره در طول دوران حیات خود تلاش کرده تا اطلاع رسانی دقیق، به موقع و سریعی را به جامعه داشته باشد.

وی با قدردانی از نگرش مثبت مدیران ارشد استان به موضوع اطلاع رسانی و رسانه ابراز داشت: برگزاری منظم جلسات شورای اطلاع رسانی و حضور شخص شما در این جلسات نشان از عمق دیدگاه رسانه ای جنابعالی دارد.

در این بازدید خبرنگاران ایرنا به بیان دغدغه ها و سوالات خود در حوزه اطلاع رسانی پرداختند.

معاون سیاسی استاندار یزد: بخل اطلاعاتی، موجب بی‌اطلاعی مردم از واقعیت‌ها می‌شود

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha