بنیاد ملی نخبگان کهگیلویه و بویراحمد عهده دار حل مشکل جنگل‌های بلوط شد

یاسوج-ایرنا-رییس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد گفت:امسال با مجوز کارگروه "آموزش و پژوهش استان" با همکاری استانداری و مشارکت دانشگاه یاسوج، یکی از مهمترین چالش  ها و مشکلات استان؛ که  مشکلات جنگل های بلوط استان است، برعهده گرفتیم. 

حمدالله اکوانی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اعلام کرد: مسوولیت شناسایی و حل مشکل جنگل های بلوط که به بنیاد ملی نخبگان استان محول شده است در قالب طرح شهید بهشتی این بنیاد انجام می شود.

وی یادآور شد: هدف طرح شهید بهشتی بنیاد، مشارکت مستقیم متخصصان در حل مسایل صنعت و جامعه است که با انتخاب یک تیم از استادان متخصص در یک حوزه مشخص، یک مساله مهم از استان شناسایی شده و در ظرف یکسال برای حل مشکل اقدام می شود.

اکوانی برای شناسایی و حل مشکلات جنگل های بلوط اظهار داشت: این طرح از اسفند امسال اجرا می شود و چهار نفر از اعضای هیات علمی برجسته استان برای این ماموریت شناسایی شده است که بخشی از هزینه این طرح پژوهشی را بنیاد تقبل کرده و مابقی آن را نهاد متولی جنگل ها بر عهده دارد.

رییس بنیاد ملی نخبگان استان تاکید کرد: بنیاد ملی نخبگان استان آمادگی شناسایی و رفع مشکل های استان؛ که توسط سازمان های دولتی یا بخش خصوصی ارائه می شود، دارد.

اکوانی تصریح کرد: اولویت سیاستگذاری بنیاد نخبگان ، مشارکت در اجرای طرح های مساله محور جامعه و صنعت است و ما آمادگی مشارکت و پاسخ به نیازهای اساسی جامعه را، داریم.

وی افزود: از آنجا که بنیاد نسبت به اسامی نخبگان استان و کشور آگاه است، بنیاد بر اساس شناخت و دسترسی به منابع انسانی در استان ،کشور و یا دانشمندان ایرانی مقیم خارج از کشور، آمادگی پذیرش این مسوولیت را دارد.

به گزارش ایرنا، استان کهگیلویه و بویراحمد ۸۷۴ هزار هکتار جنگل دارد که بیش از ۵۰ گونه درختی و درختچه ای دارد که ۷۰ درصد جنگل های استان را ، درخت بلوط پوشش می دهد و در سال گذشته، ۲۶هزار هکتار از جنگل های بلوط استان درگیر آفت برگخوار بلوط شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha