ارتفاع موج در دریای خزر به حدود سه متر می‌رسد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان را از بعداز ظهر امروز شنبه تا اواخر وقت روز سه‌شنبه هفته جاری ناامن اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شمالی شدن جریانات هوا و عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر از بعداز ظهر امروز شنبه تا اواخر وقت روز سه‌شنبه با وزش باد نسبتا شدید تا شدید مواج است و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران اعلام کرد که سامانه ناپایدار جوی که با بارش باران نیز همراه است مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در نیمه غربی استان بیشینه سرعت وزش باد در مناطق نزدیک ساحل تا ۱۳ و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۱۶ متر بر ثانیه می‌رسد و این امر باعث شکل‌گیری امواج در مناطق نزدیک ساحل تا ۱.۶ و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۲.۶ متر می‌شود.

طبق اعلام هواشناسی مازندران در نیمه شرقی استان نیز بیشینه سرعت وزش باد در مناطق نزدیک ساحل تا ۱۰ و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۱۳ متر بر ثانیه می رسد که این وضعیت باعث شکل گیری امواج در مناطق نزدیک ساحل تا ۱.۴ و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۲ متر می‌شود که برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک، باعث پاره شدن تورهای صیادی به ویژه تورهای صید پره و ایجاد خطر برای فعالیت های صیادی خواهد شد.

در این اخطاریه به مسافران و علاقه‌مندان به دریا توصیه شده است در طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی خودداری کنند و صیادان و فعالان حوزه شیلات نیز از حضور در دریا بپرهیزند.

هواشناسی مازندران به باغداران استان نیز اعلام کرد که در ۱۰ روز مناطق ساحلی و جلگه‌ای شاهد سرمازدگی و یخبندان نخواهد بود.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی، ابری با بارش پراکنده باران و از اواخر روز از سمت غرب استان با بارندگی، در ارتفاعات مه‌آلود با بارش باران و برف و وزش باد، در روز یکشنبه ابری همراه با کاهش دما، بارندگی، در ارتفاعات مه‌آلود با بارش برف و وزش باد و در روز دوشنبه را نیز در نیمه غربی استان ابری گاهی با بارندگی، در ارتفاعات مه آلود با بارش پراکنده برف و در نیمه شرقی را نیز ابری با بارش پراکنده باران، در ارتفاعات مه‌آلود با بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی کرده است.

آسمان مازندران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز در نیمه غربی استان نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده باران و در نیمه شرقی نیز نیمه ابری گاهی با افزایش ابر، در روز پنجشنبه نیمه ابری تا ابری به ویژه در غرب استان با بارش پراکنده باران و در روز جمعه نیز نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و در غرب و ارتفاعات با احتمال بارش پراکنده باران پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha