خراسان رضوی ۷۰ هزار دانش آموز پژوهشگر دارد

مشهد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این استان یک و نیم میلیون دانش آموز دارد که از این تعداد ۷۰ هزار نفر پژوهشگر هستند.

به گزارش ایرنا، سیدامیر شوشتری روز شنبه در آیین نواختن زنگ پژوهش و فناوری در آموزشگاه شهید حسن جلال آبادی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد، افزود: همچنین خراسان رضوی ۱۵ هزار معلم پژوهشگر دارد که در نشستهای پژوهشی شرکت می کنند و دارای پژوهش هستند.

وی ادامه داد: در عرصه تحقیق و پژوهش اقدامات خوبی در آموزش و پرورش خراسان رضوی انجام شده است که نظیر پژوهشکده عباس زادگان مشهد کمتر در آموزش و پرورش کشور دیده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این که دانش آموزی پژوهنده خواهد شد که معلم و آموزگار پژوهشگر داشته باشد، ادامه داد: در دوران کرونا آموزش فراگیر و حضور پژوهشگران امکان پذیر نبود و پژوهش ها با رکود مواجه شد، اما امیدواریم امسال عقب ماندگیها را با تلاش وافر و فزاینده همکاران جبران کنیم.

شوشتری گفت: در حقیقت طی ۲ ماه گذشته آموزش و پرورش بیشتر گرفتار فعالیت های گوناگون اداری بود و از هم اکنون فعالیت های اصلی شروع می‌شود، لذا به طور جدی باید وارد صحنه شد.

وی افزود: وجود ۱۵ هزار همکار پژوهشگر و ۷۰ هزار دانش آموز پژوهنده در حال همکاری با پژوهشکده عباس زادگان نقطه قوتی در عملکرد پزوهشی خراسان رضوی است و همه این پژوهشگران آثار متعددی در این پژوهشکده دارند.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی شده تا همه دانش آموزان و همکاران بتوانند از پژوهشها و کتابهای ارزشمند موجود در پژوهشکده استفاده کرده و بهره ببرند.

هم اکنون استان خراسان رضوی دارای بیش از یک و نیم میلیون دانش آموز است که حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزان کشور را شامل می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha