امام جمعه کرمانشاه: خون شهدا پشتوانه و سرمایه انقلاب است

کرمانشاه -ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، خون شهدا را پشتوانه و سرمایه انقلاب اسلامی دانست و گفت: امنیت و اقتدار امروزمان را مدیون از خودگذشتگی‌ها و رشادت‌های شهدا و جانبازان عزیزمان هستیم.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله «مصطفی علما» روز شنبه در دیدار با خانواده شهیدان «غلامرضا سیاه کمری» و «اردشیر الهیاری» افزود: حضرت امام (ره) در مسجد اعظم قم خطاب به رژیم ستم شاهی فرمودند من تا زمانی که هستم خودم به اسلام خدمت می کنم و اگر من را بکشید با خونم به اسلام خدمت می کنم.

وی گفت: شهدا نیز هم در زمان حیاتشان برای اسلام جانفشانی کردند و هم بعد از شهادتشان درخت انقلاب را باخون خود آبیاری کردند.

آیت الله علما در ادامه بیان داشت: امروز به لطف خدا و در سایه توجهات امام زمان (عج) این انقلاب به جایگاهی رسیده که دشمنان حتی فکر تجاوز به حریم این کشور را نمی کنند، این جز به برکت خون شهدا امکان پذیر نبود.

در پایان این دیدار آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و خسرو شهیدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه از خانواده شهیدان " غلامرضا سیاه کمری" و "اردشیر الهیاری" با اهدای لوح تجلیل کردند.

امام جمعه کرمانشاه: خون شهدا پشتوانه و سرمایه انقلاب است

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۷۶ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha