۱۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۸:۰۷
کد خبر: 84960200
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

استاندار سمنان: اطلاع‌رسانی لازمه اعتمادافزایی است 

سمنان - ایرنا - استاندار و رییس شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی و توجه به جهاد تبیین گفت: اطلاع‌رسانی لازمه اعتمادافزایی در جامعه است و باید مورد توجه مدیران دستگاه‌های مختلف باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمدرضا هاشمی عصر شنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان در سالن اجتماعات استانداری ابراز داشت: اطلاع‌رسانی عملکرد دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک ضرورت است و انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی با گزارش عملکرد خود در امر اطلاع‌رسانی همراهی کنند.

وی بیان کرد: روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی با اهتمام ویژه در زمینه اطلاع‌رسانی رسانی به وظایف خود عمل کنند.

رییس شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان افزود: دولت طی یکسال گذشته اقدام‌های بسیار خوبی انجام داده و اطلاع‌رسانی دستاوردها نقشی مهم در اعتمادافزایی دارد.

وی خاطر نشان کرد: مصوبات سفر رییس جمهور، پرداخت تسهیلات بانکی، پرداخت وام از محل تبصره ۱۸، پرداخت ۹هزار فقره وام قرض‌الحسنه، امضای تفاهم‌نامه با بخش خصوصی به ارزش هفت هزار میلیار تومان، پرداخت تسهیلات رونق تولید از جمله دستاوردهای دولت سیزدهم در استان سمنان است.

هاشمی اضافه کرد: سمنان جزو استان‌های برتر کشور از جنبه‌های مختلف از جمله کتاب و کتابخوانی، پرداخت تسهیلات رونق تولید، احیای واحدهای راکد، ساخت مسکن است.

وی یادآور شد: طی یکسال گذشته به عنوان استاندار سمنان به ۲۷۵ روستای استان سفر کرده و از نزدیک مشکلات روستا را مورد بررسی قرار داده است.

رییس شورای اطلاع‌رسانی سمنان تاکید کرد: این شورا با برنامه‌ریزی کارشناسی و راهبردی در زمینه اطلاع‌رسانی و اقناع افکار عمومی تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: سمنان جزو استان‌های برتر کشور در بخش‌های مختلف است، اما در زمینه جذب سرمایه‌گذار خارجی باید بیش از پیش تلاش شود.

هاشمی اظهار داشت: برگزاری تور رسانه‌ای به منظور آشنایی اصحاب رسانه با عملکرد دولت در استان و اطلاع‌رسانی در جامعه برنامه‌ریزی شود.

وی خاطر نشان کرد: سمنان طی حوادث اخیر در کشور جزو استان‌هایی بود که با بصیرت مردم و هماهنگی شورای تامین، کمترین خسارت به اموال عمومی داشت.

پیش از این ریاست شورای اطلاع رسانی بر عهده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بود.

سمنان که دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

استان سمنان با برخورداری از۲ هزار و ۱۶ کلیومتر راه در حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، برخورداری از ۲ فرودگاه در شهرستان‌های سمنان و شاهرود و برخورداری از ایستگاه راه‌آهن فعال که روزانه بیش از۲۰ قطار باری از خطوط ریلی استان عبور می کند، ظرفیتی است که با تلاش مسوولان برای رونق تولید ایجاد شده است و نیازمند نگاه تیزبین سرمایه‌گذاران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha