گشایش ها در حوزه حمل و نقل جاده ای بین المللی خراسان رضوی آغاز شده است

مشهد-ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: گشایش ها در حوزه حمل و نقل جاده ای بین المللی استان آغاز شده که آمارهای تردد کامیون ها و حمل و نقل بار گویای این مهم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر شهامت عصر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در هشت ماهه نخست امسال ۱۹۹ هزار و ۲۴۱ دستگاه خودرو از سه مرز فعال خراسان رضوی تردد داشتند که شامل انواع ترددها در حوزه های صادرات، واردات، ترانزیت خروجی یا ورودی به کشور از سه مرز فعال استان در حوزه حمل و نقل کالا شامل دوغارون، لطف آباد و سرخس می شود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: در این مدت بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا بین خراسان رضوی و افغانستان و ترکمنستان جابه جا شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد رشد داشته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: ترددها در سه مرز فعال استان در ماه های مهر و آبان امسال نسبت به ۶ ماهه ابتدای سال با رشد ۲۵ درصدی همراه بوده که این افزایش در مرز لطف آباد ۵۴ درصد، در مرز سرخس ۱۵ درصد و در مرز دوغارون ۱۵ درصد بوده است.

شهامت حذف عوارض از کامیون های ترانزیتی در مرزهای خراسان رضوی با ترکمنستان با در نظر گرفتن تن – کیلومتر در بخش ترانزیت را اتفاقی مهم در این مدت دانست و گفت: درخصوص بخش های مرتبط با این موضوع در حال رایزنی با طرف ترکمنستانی از طریق منابع دیپلماتیک ایران هستیم تا در یک ماه آینده همایش حمل و نقل ایران و ترکمنستان به میزبانی مشهد برگزار شود.

وی اضافه کرد: ضمن اینکه در هفته جاری مدیر پایانه های مرزی سراسر کشور در مشهد مقدس با مهمانانی از ستاد مرکزی حاضر می شوند.

شهامت یکی از وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را اجرای طرح های جامع پایانه های مرزی ذکر و بیان کرد: این سازمان در یکسال گذشته برای اجرای طرح جامع پایانه مرزی دوغارون در حدفاصل شهر تایباد تا نقطه صفر مرزی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: با مناقصه جدیدی که برگزار خواهد شد، برای اجرای بخشی از طرح جامع پایانه مرزی دوغارون نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر سرمایه گذاری خواهد شد.

وی اظهار داشت: با تفاهم نامه ای که در سفر اخیر هیات اقتصادی خراسان رضوی به هرات به امضا رسید، نه تنها عقب ماندگی ها در حوزه اقتصادی و تبادلات کالایی جبران می شود بلکه شاهد کسب رتبه های بهتر در حوزه های ترددها و ترانزیت خواهیم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha