استاندار خراسان جنوبی بر فعال کردن بخش جراحی کودکان تاکید کرد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی بر اهتمام رؤسای دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی رازی بیرجند به منظور تسریع در روند اجرای کار و فعال کردن بخش جراحی کودکان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت شامگاه شنبه در بازدید از بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی رازی بیرجند به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار در جمع پرستاران بیمارستان رازی حضور یافت و این مناسبت را به آنان تبریک گفت.

وی با حضور در بخش‌های اعصاب، داخلی، گوش، حلق و بینی، چشم، اورولوژی، الکتروتراپی، آزمایشگاه، بیوشیمی، سرولوژی و قلب با کادر پرستاری و درمانی این بیمارستان به گفت و گو پرداخت.

استاندار خراسان جنوبی همچنین از آزمایشگاه جامع بیمارستان رازی بیرجند که با کمک خیرین سلامت در حال ساخت است بازدید کرد و از روند پیشرفت فیزیکی این پروژه مطلع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این بازدید گفت: تاکنون خیرین ۶ میلیارد برای ساختمان این پروژه کمک کرده‌اند و دانشگاه نقش ناظر و کنترل کننده کیفی آزمایشگاه است.

سید محمد موسوی‌ میرزایی افزود: ساختمان آزمایشگاه به‌زودی تکمیل می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم حداکثر تا پایان سه ماه نخست سال جاری این پروژه تکمیل و بهره‌برداری شود.

وی بیان کرد: برای تامین تجهیزات این آزمایشگاه مرجع، سازمان بهداشت جهانی ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: در این آزمایشگاه بهترین و باکیفیت‌ترین دستگاه‌ها به صورت یکجا تامین و نصب خواهد شد.

وی عنوان کرد: سعی می‌کنیم آزمایشگاهی راه‌اندازی شود که پاسخگوی همه نیازهای آزمایشگاهی مردم استان باشد، از طرفی هزینه‌های بیماران نسبت به گذشته خیلی کاهش خواهد یافت.

موسوی میرزایی ضمن قدردانی از مساعدت مالی خیرین سلامت به این پروژه، یادآور شد: خیرین نسبت به تامین منابع اولیه ساختمان این آزمایشگاه همکاری کرده و محکم پای کار هستند.

وی گفت: درخصوص تامین نیروی انسانی آزمایشگاه مشکلی نخواهیم داشت زیرا آزمایشگاه‌های متعددی به صورت پراکنده در بیمارستان‌ها فعال است که همه آنها تجمیع و نیروی انسانی در این مجموعه متمرکز خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکید کرد: به مردم استان قول می‌دهیم همه آزمایش‌های مورد نیاز آنها با بهترین کیفیت و پایین‌ترین قیمت در این مرکز انجام شود.

وی اظهار داشت: با راه‌اندازی این آزمایشگاه بخش عمده‌ای از دغدغه مردم در خصوص زمان‌بر شدن پروسه تشخیص و درمان بیماری‌ها کم می‌شود و بخشی از آزمایش‌ها که در استان انجام نمی‌شده نیز در این مرکز انجام خواهد شد.

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی رازی بیرجند با ۳۲ هزار متر مربع زیربنا در هشت طبقه بنا شده و سال ۱۳۹۵ با حضور وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.

مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی رازی دارای ۲۸۰ تخت مصوب و بالغ بر ۳۰۰ تخت در بخش‌های مختلف است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha