۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۰
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 84960908
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

غرب خراسان رضوی به هفت پایگاه اورژانس دیگر نیاز دارد

سبزوار - ایرنا- رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: بر اساس هدفگذاری برنامه پنجم توسعه، ایجاد هفت پایگاه دیگر اورژانس شهری و  جاده‌ای در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در غرب استان خراسان رضوی نیاز است.

دکتر عباس کافی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پایگاه های اورژانس مورد نیاز برای شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد ۱۳ مورد بوده است که در ماههای گذشته چهار پایگاه جاده ای و ۲ پایگاه جدید شهری تجهیز و راه اندازی شده است.

وی افزود: بر اساس استانداردهای موجود به ازای هر ۲۰ هزار نفر جمعیت شهری و نیز هر ۲۰ کیلومتر جاده باید یک پایگاه اورژانس دایر شود.

دکتر کافی افزود: با توجه به قرار گرفتن سبزوار در مسیر جاده تهران - مشهد و تردد سالانه میلیون ها زائر حرم مطهر امام رضا (ع)، اورژانس این شهرستان با بسیج امکانات، برای خدمات رسانی به زائران همواره در آمادگی کامل است.

۲۹ مرکز اورژانس شهری و روستایی با ۳۰ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲ موتورسیکلت آمبولانس و یک فروند بالگرد زیر نظر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اورژانس سبزوار فعالیت دارند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha