«مقصود محرمپور» روز دوشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا افزود: در قطعه یک این آزادراه عملیات عمرانی مربوط به ابنیه، خاکبرداری و خاکریزی در حال اجراست.
وی با بیان اینکه قطعه نخست آزاداره مراغه – هشترود ۱۶ کیلومتر طول دارد، اظهار داشت: آمار بالای سوانح در جاده قدیمی مراغه – هشترود موجب شده تا تکمیل این طرح ملی به یکی از دغدغههای اصلی مسئولان محلی، استانی و کشوری تبدیل شود و دولت نیز در سفر استانی رئیسجمهور طی سال جاری، اعتبار مناسبی برای آن اختصاص داده است.
به گفته وی در قطعه دوم این آزادراه با ۲۶ کیلومتر طول نیز علاوه بر آسفالتریزی که تا یکی دو روز قبل فعال بود، عملیات مربوط به ابنیه، خاکبرداری و خاکریزی در حال اجراست.
وی اعلام کرد: این قطعه از آزادراه حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حدود ۱۴ کیلومتر از آن بر اساس تعهد شرکت پیمانکار طی اوایل ۱۴۰۲ زیر بار ترافیک قرار میگیرد.
وی افزود: علاوه بر قطعههای اول و دوم، قطعه سوم آزادراه مراغه – هشترود با ۱۹ کیلومتر طول نیز در محدوده جغرافیایی این شهرستان واقع است.
به گزارش ایرنا پروژه آزادراه مراغه - هشترود که برای نخستینبار در سال ۱۳۸۹ ردیف بودجه گرفته بود، سکون ناشی از تخصیص نیافتن اعتبار را در دولتهای یازدهم و دوازدهم تجربه کرد و تکمیل بخشی از آن که بیشتر سوانح منجر به فوت در این بخش اتفاق میافتد، طی دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت.
بهرهبرداری از آزادراه مراغه - هشترود به عنوان یکی از زیرساختهای اساسی منطقه، علاوه بر کاهش سوانح رانندگی تاثیر چندبعدی در زمینه توسعه شهرستان خواهد داشت تا جایی که برخیها معتقدند نیاز به سرمایهگذاری برای توسعه روزافزون این شهرستان احساس میشود و با بهرهبرداری از آزادراه مراغه - هشترود، سرمایهگذاران بیشتری به مراغه روانه میشوند.
پروژه آزادراه مراغه – هشترود دارای پنج قطعه است و نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی طی مهر سال جاری به خبرنگار ایرنا گفته بود که «عملیات اجرایی قطعه پنجم نیز به زودی و با اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ماده ۵۶ سرعت میگیرد».
همزمان نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی نیز از اخذ مجوز تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آزادراه مراغه - هشترود پس از یکسال پیگیری جمعی خبر داده بود.
دولت سیزدهم بر اساس مصوبههای سفر رئیسجمهور به آذربایجانشرقی، ۲۰۰ میلیارد تومان از طریق تامین قیر و ۴۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی به این پروژه تزریق میکند تا عبور و مرور در بخش حادثهخیز جاده قدیمی مراغه – هشترود به این آزادراه منتقل شود.
آذربایجانشرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی در خرداد امسال ۴۱ هزار میلیارد تومان رهاورد داشت که ۲۰ هزار میلیارد تومان آن به طرح های حوزه راهداری اختصاص یافت.
نظر شما