۱۴ آذر ۱۴۰۱، ۸:۰۳
کد خبر: 84961179
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۷ خانه قرآنی در استان یزد فعالیت دارند

۱۴ آذر ۱۴۰۱، ۸:۰۳
کد خبر: 84961179
۱۰۷ خانه قرآنی در استان یزد فعالیت دارند

یزد- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد گفت: هم‌اکنون ۱۰۷ خانه قرآنی در یزد و اکثر مناطق و شهرستان‌های تابعه استان فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خانه‌های قرآنی با همکاری علاقه‌مندان و همراهی مردم، خیران و حمایت مسئولان در راستای توسعه آموزش‌های قرآنی و ترویج ارزش‌های معنوی فعالیت دارند.

وی به اهمیت ترویج معارف دینی و آموزه‌های الهی و اخلاقی در بین اقشار مختلف به خصوص نوجوانان و جوانان اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین امور فرهنگی و رسالت تبلیغات اسلامی، توجه خاص و مستمر به آموزش کلام وحی است.

این مسئول با بیان اینکه اگر نسل جوان از همان ابتدای زندگی با معارف اسلامی و کلام وحی انس و الفت بگیرد بخش مهمی از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی پیشگیری می‌شود بر توسعه گسترده این فعالیت‌ها تاکید کرد.

نجیمی بیان کرد: در خانه‌ها و موسسات قرآنی برای همه گروه‌های سنی اهم از دختران و پسران سالانه نسبت به برگزاری دوره‌های آموزش قرآن در بخش‌های مختلف اقدام و مسابقات و سایر برنامه‌های بصیرتی صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: هدف اصلی دشمنان در برهه کنونی با تهدید نرم و جنگ ترکیبی تضعیف ارزش‌های معنوی است بنابراین باید بیش از قبل شاهد توسعه و تعمیق فعالیت‌های دینی و قرآنی به خصوص در بین نسل جوان باشیم.

این مسئول از همکاری خوب و مستمر فرهنگیان و همچنین دانش آموزان مدارس برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در استان قدردانی کرد و آمادگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی یزد را برای توسعه و تقویت برنامه‌های این حوزه مهم اعلام کرد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارای بیش از سه هزار مسجد و برنامه‌های قرآنی به خصوص طرح تلاوت نور اجرا می‌شود .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha