فرماندار:شهروندان از ترددهای غیر ضروری در جاده های فریمان خودداری کنند

مشهد-ایرنا- فرماندار فریمان گفت: در پی بارش برف پائیزی، برودت هوا و یخ زدگی سطح جاده ها شهروندان از ترددهای غیر ضروری در جاده های این شهرستان بویژه مسیر فریمان - مشهد و فریمان - تربت جام خودداری کنند.

محمد اکبری شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر نیروهای هلال احمر و راهداری در محورهای شهرستان به حالت آماده هستند و ۱۰ خودرو گرفتار در برف امداد رسانی شده اند.

وی از اسکان موقت سرنشینان خودروهای امدادرسانی شده در یکی از مساجد فریمان خبر داد و افزود: در صورتی که شهروندان نیاز ضروری به تردد در جاده هیا این شهرستان دارند حتما نکات ایمنی را رعایت کرده و زنجیر چرخ و دیگر تجهیزات همراه داشته باشند.

براساس اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با فعال شدن سامانه بارشی در استان از جمعه گذشته، بارش‌ برف همراه با کاهش دما در مناطق شمالی استان خراسان رضوی روی خواهد داد و این روند به صورت متناوب تا فردا دوشنبه ادامه دارد.
شهرستان فریمان با جمعیت ۱۰۵ هزار نفر دارای چهار شهر و ۱۲۰ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار است.

جاده های شش شهرستان خراسان رضوی تحت تاثیر بارش برف

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی نیز در گفت‌وگو با ایرنا از تداوم بارش برف در جاده های استان خبر داد و گفت: بارش برف در مسیر های جاده ای شهرستان‌های فریمان، تربت جام، صالح آباد، تایباد، نیشابور، بخش احمدآباد مشهد و بزرگراه باغچه - تربت حیدریه در محدوده های رباط سفید، گرماب و رباط سنگ و جاده مشهد - کلات موجب لغزندگی سطح این مسیرها شده است.

جعفر شهامت اضافه کرد: مه گرفتگی در بزرگراه باغچه - نیشابور در محدوده گردنه شریف آباد و جاده قوچان - درگز در محدوده گردنه تیوان موجب کاهش دید رانندگان شده است.

۵۱ گردنه در راه‌های شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راههای روستایی استان به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در این استان وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راه‌ها قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha