۲ هزار دانش آموز آذربایجان غربی نیازمند توجه ویژه هستند

ارومیه - ایرنا - دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۲ هزار دانش آموز استان نیازمند توجه ویژه هستند تا تحت پوشش اقدامات گروه‌های جهادی از حمایت‌ها و خدمات خیرین آموزشی بهره‌مند شوند.

علی علی‌نژاد روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید براینکه بحث محرومیت زدایی یکی از هفت محور اصلی قابل پیگیری در قالب این قرار گاه جهادی است، افزود: هرچند تعداد دانش آموزان نیازمند به دریافت خدمات آموزشی و حمایتی بیش از میزان یاد شده ولی دانش آموزانی نیازمند توجه ویژه هستند که در قالب ۲۰۲۰ محله در کل کشور شناسایی شده‌اند.

وی اظهار کرد: ۹۰ محله محروم و حاشیه‌ای در این استان توسط وزارت آموزش و پرورش احصا شده که در حاشیه شهرهای بزرگ واقع شده که ۵۰ درصد این مناطق در ارومیه واقع شده است.

دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه داشتن فضای آموزشی و کلاسهای مقاوم در استان نیز نیازمند توجه مسوولان است، گفت: اینکه دانش آموزان مناطق محروم بتوانند آموزش کیفی داشته باشند بسیار مهم است.

علی‌نژاد اضافه کرد: شناسایی و اولویت‌بندی نیازهای مناطق هدف در حوزه نیروی انسانی، کلاس درس، ارتقای کیفیت فرآیند تعلیم و تربیت، تجهیزات اولیه آموزش و پرورش و ارائه برنامه سالیانه برای رفع نیازها و کمبودها، شناسایی و به کارگیری ظرفیت‌های دولتی و غیردولتی، مردمی، خیریه و گروه‌های جهادی استان و منطقه جهت دسترسی به جامعه هدف، عملیاتی کردن برنامه‌های ملی ابلاغی از طرف قرارگاه جهادی، ایجاد و تشکیل جلسات منظم کارگروه‌های عملیاتی ذیل قرارگاه جهادی استان و برنامه ریزی برای عملیاتی نمودن تفاهم نامه‌های بین وزارت آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها از اهم این وظایف است.

وی ادامه داد: در راستای پوشش برنامه های این قرارگاه گروه‌های جهادی بسیاری اعلام آمادگی کردند و هم اکنون همکاری‌های مطلوبی در زمینه کارهای عمرانی، تعمیرات و آموزش را انجام می‌دهند.

دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی آموزش و پرورش آذربایجان غربی تاکید کرد: تمرکز بر مدرسه یاری عمده ترین فعالیت این گروه‌ها است که با ارائه بسته‌های آموزشی و فرهنگی پیگیری می‌شود.

علی‌نژاد یادآور شد: تهیه و ارائه کمک‌های مومنانه و نیازمندی‌های تحصیلی دانش آموزان مناطق مرزی عشایری و نقاط محروم و ارسال از طریق مدیران مدارس به آنان نیز از طریق این قرارگاه پیگیری می‌شود.

وی همچنین احصا مسایل و مشکلات مناطق هدف و ارائه راهکار، سازماندهی معلمان جهادی و استفاده از ظرفیت فرهنگیان و دانشجو معلمان، ارائه گزارش‌های مستند و تحلیلی به قرارگاه جهادی مرکزی هر سه ماه یکبار را از دیگر وظایف این کارگروه عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای ۲۴ منطقه آموزشی و پرورشی است و قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در مناطق آموزش و پرورش با هماهنگی شورای آموزش و پرورش شهرستان با مسوولیت رییس آموزش و پرورش شهرستان تشکیل می‌شود و اعضای قرارگاه زیر نظر قرارگاه جهادی استان ماموریت‌ها و وظایف را پیگیری می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha