۱۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۲
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84961531
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قزوین در زمینه ذخایر گوشتی پشتیبان ملی شد

۱۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۲
کد خبر: 84961531
قزوین در زمینه ذخایر گوشتی پشتیبان ملی شد

قزوین-ایرنا- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: قزوین در زمینه ذخایر گوشت سفید و قرمز به دلیل ذخیره قابل توجه مازاد بر نیاز استان، پشتیبان ملی و کشوری شد.

یوسف جلوخانی نیارکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به این مساله علاوه بر تامین نیاز بازار استان به مرغ و گوشت قرمز قادر هستیم بخشی از نیازهای سایر استان ها به این محصولات را تامین کنیم.

این مسوول با بیان اینکه چند برابر مصرف ماهانه گوشت سفید و قرمز در استان قزوین ذخیره سازی شده است، خاطرنشان کرد: ذخایر قابل اتکایی از گوشت سفید (مرغ) و قرمز (گوساله و گوسفند) در سردخانه های استان وجود دارد و نگرانی از بابت کمبود این محصولات تا پایان سال نداریم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر مازاد مرغ تولیدی در استان ذخیره سازی شده و به استان های همجوار عرضه می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: میزان تقاضا برای مرغ در استان روزانه بین ۷۰ تا ۹۰ تن است که در مناسبت ها و ایام پایانی هفته ممکن است افزایش یابد که با توجه به ظرفیت تولید مرغداری های قزوین قادر به تامین تقاضای بازار به هر میزان هستیم.

این مسوول اضافه کرد: علاوه بر افزایش جوجه ریزی در مرغداری های گوشتی استان، به میزان کافی دام سبک و سنگین در کشتارگاه ها روزانه کشتار و برای تامین گوشت قرمز به بازار قزوین تزریق می شود.

سالانه بین ۶۰ تا ۶۵ هزار تن گوشت مرغ و ۲۵ تا ۲۸ هزار تن گوشت قرمز در استان قزوین به تولید می رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha