۱۵ آذر ۱۴۰۱، ۸:۰۱
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84961533
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکلات مالی بار سنگین هندبال کردستان

۱۵ آذر ۱۴۰۱، ۸:۰۱
کد خبر: 84961533
مشکلات مالی بار سنگین هندبال کردستان

سنندج- ایرنا- تیم هیات هندبال سنندج روز گذشته /دوشنبه/ عازم رقابتهای لیگ دسته یک مردان کشور شد تا شانس خود را برای ماندگاری در این لیگ امتحان کند، تیمی که حامی مالی ندارد و با مشکلات زیادی در این زمینه مواجه است.

به گزارش ایرنا، گروهی بودن هندبال را در عمل ثابت کردند، با اینکه هیچ پشتوانه مالی نداشتند ولی تمرینات خود را از ۲ ماه قبل شروع کردند تا از گردونه رقابتهای لیگ دسته یک باز نمانند؛ سال ۱۳۹۹ در لیگ برتر بودند ولی بعد از آن، مشکلات مالی گریبانگیرشان شد و از ادامه راه بازماندند و فصل قبل در بازیها حاضر نشدند.

کرونا به این مشکلات دامن زد تا هم تیم و هم علاقه مندان به این رشته ریزش پیدا کند و برخی بازیکنان به تیم های دیگر رفتند تا آنجا بتوانند بدون دغدغه بازی کنند. تیمی که باقی ماند اگر چه تیم اصلی نبود ولی انگیزه زیادی دارد تا ماندگاری خود را در لیگ دسته یک هندبال تثبیت کند.

روز گذشته راهی بهبان شدند تا در گروه خود با لارستان، اراک و میزبان بازی ها (بهبان) به میدان بروند و با صعود به مرحله بعد، لیگ دسته یک را هم مانند لیگ برتر از دست ندهند.

مشکلات مالی بار سنگین هندبال کردستان

حضور همدلانه با وجود مشکلات مالی

رییس هیات هندبال کردستان که هفته قبل سکان هدایت این هیات پرمشکل را به دست گرفت، اظهار داشت: تیم، تمرینات خود را با وجود مشکلات مالی از ۲ ماه قبل آغاز کرد و به آمادگی لازم رسید ولی مشکلات مالی همچنان همراه این تیم است.

«محمد عرفان سعیدی» با بیان اینکه اعضای تیم تصمیم گرفتند با همدلی و انسجام وارد عرصه مسابقات شوند، افزود: تیم برای تامین کوچکترین امکانات خود شامل لباس و کفش ورزشی هم با مشکل مواجه بود که اداره کل ورزش و جوانان استان آن را تامین کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از بازیکنان در حالی تیم خود را همراهی می کنند که پیشنهادهای مالی خوبی از تیم های استان های همجوار داشتند، افزود: با وجود همه مضیقه ها این مشکلات مالی را به جان خریدند تا کردستان از لیگ کشوری حذف نشود.

وی با بیان اینکه بسیاری از بازیکنان در حالی تیم خود را همراهی می کنند که پیشنهادهای مالی خوبی از تیمهای استانهای همجوار داشتند، افزود: با وجود همه مضیقه ها این مشکلات مالی را به جان خریدند تا کردستان از لیگ کشوری حذف نشود.

رییس هیات هندبال کردستان با بیان اینکه در کنار مشکلات مالی، کرونا هم در ۲ سال گذشته باعث خانه نشینی ورزشکاران شد، اضافه کرد: در حال حاضر در شهرهای بیجار، بانه، دیواندره، قروه و دهگلان روی رده پایه این رشته کار می شود و هندبال تنها در سنندج همه رده های سنی فعال است.

سعیدی ادامه داد: دیگر شهرستان های استان در رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به شدت ریزش داشته و تقریبا غیرفعال است.

وی تاکید کرد: فعال کردن هندبال در همه شهرستان ها برنامه اصلی هیات است و برای ایجاد انگیزه، لیگ استانی هندبال در همه رده های سنی فعال می شود.

مشکلات مالی بار سنگین هندبال کردستان

بدون حامی مالی و مردد به حضور در لیگ

سرمربی تیم هیات هندبال سنندج هم با بیان اینکه بازیکنان این تیم قراردادی ندارند، اظهار داشت: این در حالی است که لیگ دسته یک هندبال کشور از نظر کیفی با لیگ برتر هم‌تراز است.

«جمال قادریان‌زاده» افزود: نماینده استان در حالی به مصاف رقیبان خود می رود که آنها در آمادگی بالایی بوده و حتی بازیکنان خارجی در آن توپ می زنند و حامی مالی قوی دارند و از پنج ماه قبل با بودجه مشخص، تمرینات خود را آغاز کرده اند ولی تیم سنندج با سه ماه تمرین کمتر از رقیب، به میدان می رود.

وی با بیان اینکه گاهی مردد می شدیم که در لیگ دسته یک بازی کنیم یا نه، ادامه داد: با وجود همه مشکلات، اتحاد و انسجام تنها سرمایه تیم بود و در نهایت دل به دریا زدیم و راهی مسابقات می‌شویم تا مانع از سقوط تیم به لیگ دسته ۲ شویم.

سرمربی تیم هیات هندبال سنندج افزود: تیم های حاضر در لیگ دسته یک از ۷۰۰ میلیون تا پنج میلیارد تومان بودجه برای تیم خود دارند و هزینه ای که تیم کردستان دارد اصلا قابل بیان نیست.

قادریان‌زاده با بیان اینکه این تیم که پیش از این در لیگ برتر بوده و در لیگ دسته یک هم مقام داشته، اضافه کرد: بازیکنانی از هندبال کردستان لژیونر هستند ولی با همه موفقیت ها، حمایت مالی قطعه مفقودی است که پای تیم به خاطر آن لنگ می‌زند.

قادریان‌زاده با بیان اینکه این تیم که پیش از این در لیگ برتر بوده و در لیگ دسته یک هم مقام داشته، اضافه کرد: بازیکنانی از هندبال کردستان لژیونر هستند ولی با همه موفقیتها، حمایت مالی قطعه مفقودی است که پای تیم به خاطر آن لنگ می‌زند.

وی امیدوار به حدود ۲ ماه بعد و مرحله بعدی رقابتهاست تا شاید حامی مالی مناسبی برای تیم پیدا شود.

سرمربی تیم هیات هندبال سنندج، تنها نقطه قوت هیات هندبال را قرار گرفتن یک ملی پوش این رشته در راس هیات دانست و افزود: امیدواریم رییس جدید هیات هندبال کردستان با مشاروه هایی که از پیشکسوتان استان در این رشته می گیرد بتواند بخشی از مشکلات را رفع کند و هندبال را در دیگر شهرستان های استان فعال کند و ورزشکاران به عرصه هندبال برگردند.

قادریان‌زاده لازمه این کار را حضور میدانی مسوولان هیات هندبال در شهرستان ها بیان کرد و افزود: با شناسایی استعدادهای این رشته و مربیان کارآمد می توان اعتبار را به هندبال استان برگرداند.

مشکلات مالی بار سنگین هندبال کردستان

از راهی که انتخاب کرده‌ایم کوتاه نمی‌آییم

کارو محمدی که چند دوره در لیگهای برتر و دسته یک و تیم ملی جوانان بازی کرده، اکنون به تیم هیات هندبال سنندج پیوسته تا تیم را برای پیشبرد همراهی کند.

او با بیان اینکه تیم برای کمترین امکانات نیز با مشکل مواجه است، وضعیت تیم را خوب ارزیابی کرد و افزود: حامی مالی می تواند همه مشکلات و کمبود امکانات و تجهیزات را برطرف کند.

این بازیکن تیم هیات هندبال سنندج از مسوولان استان هم خواست به ورزش به ویژه این رشته توجه بیشتری کنند و ادامه داد: استان های دیگر همانند اصفهان تمرکز خاصی روی تیم خود دارند و برای همین هم قهرمانی ملی برایشان تکرار می شود.

شاهو ایل‌بیگی دیگر عضو این تیم حدود پنج سال است در هیات هندبال سنندج بازی می کند و در بیشتر استان های کشور بازی کرده و حالا می خواهد برای شهر خودش سکوی ملی و حتی آسیایی را کسب کند.

وی به حضور بازیکنانی از کردستان در لیگ های برتر و خارج از کشور اشاره کرد و افزود: بازیکنان از نظر تاکتیک، تکنیک و آمادگی بدنی هیچ مشکلی ندارند ولی نبود حامی مالی باعث می شود تا همه دغدغه داشته باشیم.

این بازیکن تیم هیات هندبال سنندج، افزود: صنایع کردستان می توانند از این رشته حمایت کنند و اگر ورود کنند هندبالی که در کردستان تاکنون خوب جواب داده، قطعا آینده روشنی خواهد داشت.

وی یادآور شد: هندبال یک رشته تماشگر پسند است و می تواند نشاط و شوق اجتماعی هم ایجاد کند.

۵۰۰ ورزشکار سازمان یافته در کردستان در رشته ورزشی هندبال فعالیت می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha