تصادف و پرتاب از بلندی مهمترین علت ضایعات نخاعی در بروجرد است

بروجرد - ایرنا - رییس اداره بهزیستی بروجرد گفت: حدود ۱۲۰ فرد دارای معلولیت ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی بروجرد قرار دارند که تصادفات و پرتاب از بلندی مهمترین علت ابتلای آنها به آسیب های نخاعی است.

کرم رضا پیردایه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی که تحت پوشش بهزستی بروجرد قرار دارند، خدمات و حمایت‌های مورد نیاز از جمله برنامه‌های توانبخشی را دریافت می‌کنند. وی بیان کرد: بیشتر این افراد بر اثر حوادثی همانند تصادفات و پرتاب از بلندی و یا سایر حوادث، دچار ضایعه نخاعی شده اند.

وی افزود: این افراد علاوه بر مستمری و خدمات توانبخشی و تجهیزات توانبخشی مورد نیاز مبلغی نیز به عنوان حق پرستاری دریافت می کنند.

پیردایه با تاکید بر ضرورت مناسب سازی و نقش آن در رفع مشکلات همه افراد دچار معلولیت اضافه کرد: مناسب‎ سازی یکی از حقوق شهروندی است که باید رعایت شود، شهرداری یکی از اعضای مهم ستاد مناسب‌سازی است که مناسب سازی اماکن عمومی، دولتی و غیردولتی، معابر عمومی، فضاهای عمومی و پارک‌ها و پیاده‌روها را دنبال می‌کند.
رییس اداره بهزیستی بروجرد با بیان اینکه شرط اولیه صدور پروانه ساختمان یا پایان کار تمامی اماکن عمومی دولتی و غیردولتی منوط به رعایت اصول مناسب‌سازی و دسترسی آسان برای جامعه هدف بهزیستی است، ادامه داد: رعایت ضوابط و اصول مناسب‌سازی، م‎سئله ای است که باید به‌عنوان یک اولویت همیشه مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: هفت هزار معلول با معلولیت‌های مختلف شامل جسمی، حرکتی، شنوایی، ضایعه نخاعی و از کارافتادگی تحت پوشش بهزیستی این شهرستان هستند.

۱۲ آذر بعنوان روز جهانی افراد دارای معلولیت نام گذاری شده است که از این روز به مدت یک هفته ، هفته معلولان نام دارد و در قالب برنامه های مختلفی این موضوع مورد توجه قرار می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha