۱۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۴۳
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 84961598
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانش‌آموزان دختر گناوه یک روز زندگی  عشایر را تجربه کردند

گناوه – ایرنا – دانش آموزان دختر شهرستان گناوه برنامه " یک روز زندگی همچون عشایر " را در محیط مدرسه با حضور مسئولان استانی و محلی تجربه کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این برنامه که روز دوشنبه به میزبانی دبستان شاهد حضرت رقیه (س) برگزار شد؛ دانش آموزان دختر علاوه بر فراگیری مهارت های فردی و اجتماعی، با زندگی عشایر آشنا شدند.

نحوه پوشش لباس، حفظ حجاب و تمرین مهارت های لازم و آشنا شدن با پخت غذا در میان عشایر از جمله برنامه های اجرا شده توسط دانش آموزان و مربیان این آموزشگاه بود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در حاشیه این برنامه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: برنامه یک روز زندگی همچون عشایر در شهرستان گناوه برای نخستین بار در استان بوشهر و در آموزشگاه حضرت رقیه برگزار شده است.

دانش‌آموزان دختر گناوه یک روز زندگی با عشایر را تجربه کردند

محمود حق دوست افزود: در این برنامه متنوع و مفرح، دانش آموزان با نحوه زندگی فردی و اجتماعی عشایر از جمله پوشش لباس و دادوستد و پخت غذا آشنا شدند و تمرین مهارت های لازم را که در مواقع سخت در زمان ییلاق و قشلاق اتفاق می‌افتد یاد می گیرند.

وی بیان کرد: با اجرای چنین برنامه هایی می توانیم بسیاری از مفاهیم و آموزش های مختلف اقشار و قوم های مختلف را به دانش آموزان انتقال دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: هرچند که این استان مدارس عشایری ندارد اما با این برنامه دانش آموزان توانستند زندگی این طایفه را به عینه تمرین کرده و ملموس ببینند.

دانش‌آموزان دختر گناوه یک روز زندگی با عشایر را تجربه کردند

وی با تقدیر از آموزشگاه و مدیریت و معاونت پرورشی آموزش و پرورش گناوه یادآورشد: این برنامه در مابقی مدارس استان بوشهر نیز با بهره گیری از اقدامات به عمل آمده این آموزشگاه تسری خواهد یافت.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای ۲۰ هزار دانش آموز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha