دستگاه های دولتی کردستان پیشنهادهای خود را برای برنامه هفتم توسعه اعلام کنند

سنندج-ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: دستگاه های اجرایی استان وظیفه دارند در ارتباط با موضوعات کلیدی استان که در برنامه هفتم توسعه درج نشده است پیشنهادات خود را ارائه دهند.  

به گزارش ایرنا، ارسلان ازهاری روز دوشنبه در هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی استان در سنندج افزود: در برنامه هفتم توسعه، ۱۲ موضوع کلیدی و ۱۵ مبحث اولویت دار برای استان به تایید رسیده است که از جمله آنها می توان به ارتقای نظام سلامت، تغییر الگوی کشت، آمایش سرزمین، توسعه گردشگری، شبکه ملی اطلاعات، اصلاح نظام اداری و تحول قضایی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: به عنوان نمونه محیط زیست در موضوعات کلیدی برنامه نیامده در حالیکه کردستان این موضوع را می تواند پیشنهاد دهد چراکه یکی از مسایل چالشی استان است.

ازهاری با اشاره به اینکه مسائل چالشی، بسترساز و پیشران قابلیت طرح پیشنهادی به عنوان موضوع های اولویت دار را دارند، افزود: افزایش درامد سرانه و افزایش اراضی آبی کشاورزی می تواند از دیگر موضوعات اولویت دار پیشنهادی از سوی استان باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه تمام شده و در آستانه تدوین برنامه هفتم هستیم، اظهار داشت: در اوایل آذر تشریح دستورالعمل تدوین این برنامه توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به همه دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه به عنوان چهارمین برش از چشم انداز ۲۰ ساله کشور است، افزود: نخستین برنامه گام دوم انقلاب، نگرش یکپارچه به سرزمین و تمرکز جدی بر مسائل است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان تفاوت برنامه هفتم توسعه را نسبت به دیگر برنامه ها مساله محور بودن آن خواند و گفت: مسائل کلیدی و مشکلات اولویت دار باید اعلام شود نباید این برنامه به نیازنامه دستگاه های اجرایی تبدیل شود.

ازهاری ادامه داد: نباید در تدوین این برنامه بخش نگری کرد باید بودجه سالاری بر نظام بودجه ریزی کشور حاکم شود و تمرکز بر مسایل کلیدی و اصلاح نظام تنظیم گری تغییر یابد.

وی با اشاره به اینکه هدف آرمانی برنامه هفتم پیشرفت اقتصادی توام با عدالت است، گفت: تحقق این هدف مستلزم راهبردهایی از جمله ارتقای بهره وری از طریق رانت زدایی، دانش بنیان کردن و هوشمندسازی فعالیت های اقتصادی، ارتقای سرمایه گذاری با مشارکت بخش خصوصی و ایجاد فرصت های برابر برای فعالان اقتصادی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با اشاره به اینکه نرخ رشد اقتصادی متوسط هشت درصد اولویت برنامه هفتم است، یادآور شد: ایجاد ثبات عمومی قیمت ها و نرخ ارز و تک رقمی کردن تورم در پنج سال و جهت دهی به نقدینگی و اعتبارات بانکی از دیگر راهبردهای تحقق هدف آرمانی برنامه هفتم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha