اجرای ۱۱۵ کیلومتر شبکه فیبر نوری در رازوجرگلان خراسان‌شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی از ابلاغ شرکت مخابرات ایران برای اجرای فیبر نوری به طول ۱۱۵ کیلومتر در رازوجرگلان خبر داد و گفت: اجرای این طرح آغاز شده و با بهره برداری از آن، شبکه ارتباطی این شهرستان مرزی ارتقا می یابد.

سیدعلی مرتضوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران اجرای فیبر نوری به طول ۴۰۰ کیلومتر در خراسان شمالی را ابلاغ کرده است که شهرستان مرزی رازوجرگلان با ۱۱۵ کیلومتر فیبرنوری بیشترین سهم اجرا از این پروژه دارد.

وی افزود: این پروژه با یکهزار میلیارد ریال از محل منابع ملی و استانی اجرا می شود.

مرتضوی، افزایش پهنای باند ارتباطی، ایجاد بستر خدمات رسانی تلفن ثابت، ارایه بهتر خدمات الکترونیک دولت و ایجاد اتوبان خدمات ارتباطی در روستاها را از اهداف اجرای این پروژه دانست.

مرتضوی یادآور شد: فاز اول پروژه فیبر نوری به طول ۳۳۹ کیلومتر در خراسان شمالی اجرا شد که هشت هزار و ۴۰۵ خانوار استان زیر پوشش آن قرار گرفتند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: شهرستان شیروان با ۱۶۰ کیلومتر فیبر نوری اجرا شده بیشترین سهم را داشت.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت های ارتباطی پایدار در مناطق روستایی از اولویت های دولت سیزدهم است، تصریح کرد: در همین راستا ۱۵ سایت جدید احداث و ۲۹ سایت موجود در مناطق روستایی استان ارتقا یافت.

ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در خراسان شمالی ۱۳۸.۴۹ درصد است و یک میلیون و ۲۱۴ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار دارد.

شهرستان مرزی ۷۰ هزار نفری راز و جرگلان که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شمال بجنورد واقع است، سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۷۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

خراسان شمالی حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha