مربی مهابادی به بخش بین‌الملل بیست و چهارمین جشنواره قصه‌گویی راه یافت

مهاباد - ایرنا - مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ مهاباد گفت: «شادی پاکزاد» مربی این مرکز به بخش بین‌الملل بیست و چهارمین جشنواره قصه‌گویی راه یافت.

شیدا نصرتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مربی توانمند مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهاباد با قصه «واقعا جدی جدی» به جمع ۲۵ قصه‌گوی بخش بین الملل جشنواره قصه‌گویی راه یافت.

وی با اشاره به اینکه بخش بین‌الملل جشنواره قصه‌گویی در ۲ بخش قصه‌گویان خارجی و قصه‌گویان داخلی برگزار می‌شود، افزود: ۱۵ قصه‌گو از ایران و ۱۰ قصه‌گو از ۶ کشور جهان به بخش بین‌الملل بیست‌ و چهارمین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری راه یافته‌اند.

مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ مهاباد یادآور شد: در بخش خارجی ۵۰ نفر ثبت نام کردند که در مجموع ۲۵ قصه دریافت و پس از داوری ۱۰ قصه‌گو از کشورهای کانادا، ترکیه، آرژانتین، کلمبیا، هند و کنیا معرفی شدند.

وی اضافه کرد: در بخش داخلی هم ۶۵ نفر که براساس شیوه‌نامه می‌توانستند در بخش بین‌الملل رقابت کنند، ثبت‌نام کردند که از این تعداد، ۱۵ شرکت‌کننده از استان‌های مختلف برای رقابت در بخش بین‌الملل انتخاب شدند.

وی یادآور شد: احسان‌ عبدی‌پور، وحید خسروی و سعید مجیدی داوری بخش بین‌الملل این جشنواره را بر عهده دارند.

مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ مهاباد با اشاره به کسب چهار مقام در مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی توسط هنرمندان این شهرستان گفت: طبق اعلام هیات داوران، در بخش رقابتی ملی نوجوانان، فاطمه رسولی عنوان برگزیده اول را به خود اختصاص داد و رامان علی‌پور از مهاباد به رتبه سوم رسید.

نصرتی تاکید کرد: در بخش رقابتی ملی بزرگسالان، بیتا محمدامینی به رتبه دوم رسید و در بخش آیینی سنتی این دوره جشنواره نیز در گروه نوجوانان آیناز دین‌دوست از مهاباد به جایگاه دوم دست یافت.

بیست‌ و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۱۸ تا ۲۲ دی ۱۴۰۱ در یزد برگزار می‌شود.

مهاباد دارای ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که کانون شماره یک از سال ۱۳۵۴ در بوستان «سیدقطب» تاسیس شده و ۳۱۰ عضو فعال دارد و کانون شماره ۲ نیز از سال ۱۳۷۶ در بوستان «دانشجو» احداث شده و دارای ۲۵۰ عضو فعال است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha