هفته معلولان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گرامی داشته شد

اردبیل - ایرنا - هفته توجه به توانمندی‌های معلولان روز سه‌شنبه طی آیینی همزمان با افتتاح آثار خوشنویسی میلاد صادقی هنرمند نوجوان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گرامی داشته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ملیحه ملک زاده فرد سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در این آیین در سالن اجتماعات این کانون گفت: اگر سلامت جسم، ملاک برتری باشد در نگاه به انسان‌ها دچار تبعیض ناروا می‌شویم و باید آگاه باشیم که آموزه‌های دینی ما ملاک برتری انسان را فراتر از سلامت جسم می‌داند.
وی ادامه داد: از نگاه دین اسلام، انسانی که از لحاظ اعتقادی، روحی و ذهنی سالم باشد برتر شمرده می‌شود، بنابراین باید نگاه خود را نسبت به افراد دارای مشکل جسمی اصلاح کنیم.
وی افزود: فرزندان دارای معلولیت‌های جسمی نه تنها باید از حقوق مساوی با سایرین برخوردار باشند بلکه باید توجه بیشتری به این قشر داشته باشیم تا زمینه رشد و بالندگی آنها فراهم شود.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: پنج مرکز کانون در شهرستان اردبیل در خدمت فرزندان دارای مشکلات جسمی است و تلاش می‌کنیم برای این عزیزان، یک مرکز اختصاصی تامین کنیم.
او درباره نوجوان خوشنویس گفت: میلاد صادقی با درخشش در سطح مختلف این هنر، ثابت کرده معلولیت دلیل بر محدودیت نیست و انسان باید توانایی‌های خود را تقویت کند.

محمد شفایی رئیس اداره آموزش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این آئین گفت: به تازگی مجموعه ای برای دانش آموزان اوتیسم در اردبیل افتتاح شد و به دلیل اینکه آفرینش بر محور عدالت می‌چرخد، باید نگاه مثبت به دنیا داشته باشیم و با تمرکز بر تفاوت‌های ناشی از معلولیت ها، در نگاه به انسان‌ها مرتکب تبعیض نشویم.
وی افزود: از شعار روز جهانی معلولان چنین برداشت می‌شود که نباید به محدودیت ناشی از معلولیت معتقد باشیم و دولت‌ها در جهان تلاش می‌کنند نگرش به معلولان اصلاح شود.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز نزد خانواده‌ها نگاه خوبی به وسایل مورد استفاده معلولان از جمله ویلچر و سمعک و نظایر مشاهده نمی شود، گفت: باید تلاش کنیم در یک روند جهانی به سوی حذف این دیدگاه‌ها حرکت کنیم.
پخش انیمیشن و اجرای نمایش طنز نمکی از بخش های متنوع این آئین بود و در پایان نمایشگاه آثار خوشنویسی میلاد صادقی افتتاح شد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده و کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان های این استان، فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha