۱۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۴۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84962414
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج هزار هکتار از کشتزارهای خراسان شمالی برای نخستین بار گندم قراردادی کشت شد

بجنورد- ایرنا- مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: زارعان استان برای نخستین بار گندم را در سطح پنج هزار هکتار از کشتزارها به صورت قراردادی کشت کردند.

وحید صباغ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح کشت قراردادی گندم با هدف حمایت از کشاورزان در استان اجرا می‌شود و در آن مزایای خوبی دیده شده‌است به گونه ای که گندم‌کاران با استفاده از آن می‌توانند محصول خود را با سهولت بیشتری تولید کنند و در قالب خرید تضمینی به دولت تحویل دهند.

وی افزود: در این طرح کشاورزان با نصب نرم افزار کشت قراردادی در گوشی های هوشمند و وارد کردن اطلاعات و داده های کشاورزی خود توسط اداره کل غله و بیمه تایید خواهند شد.

صباغ، مهم ترین مزایای کشت قرار دادی گندم را حمایت دولت برای تامین نهاده های کشاورزی و خدمات بیمه ای به صورت امانی عنوان کرد و گفت: کشاورزان در زمان تحویل و فروش محصول هزینه های خرید نهاده ها را پرداخت خواهند کرد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: کشاورزان اجباری به اجرای کشت قرار دادی ندارند اما کمک های امانی تنها از این طریق به آنها ارایه خواهد شد.

صباغ افزود: برنامه ریزی شده است که در سال زراعی جاری در سطح ۴۷ هزار و ۵۱۵ هکتار زمین های آبی و ۹۴ هزار و ۷۱۵ هکتار زمین های دیم گندم کشت شود که پیش بینی می کنیم امسال کشاورزان در حدود پنج هزار هکتار از کشتزارهای خود را زیر پوشش کشت قرار دادی ببرند.

وی یادآور شد: در سال زراعی گذشته ۱۹۲ هزار تن گندم از سطح کشتزارهای این استان تولید شد که نسبت به سال قبل تر از آن ۴۵ درصد افزایش یافت.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار را اراضی زراعی و مابقی را باغ تشکیل می دهد که حدود ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha