پذیرش بیماران کشور ترکمنستان در بیمارستان درگز خراسان رضوی آغاز شد

مشهد-ایرنا- معاون سیاسی و امنیتی فرماندار درگز گفت: بخش توریسم درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) شهر درگز مدتی است راه اندازی شده و اکنون این واحد درمانی پذیرای اتباع کشور ترکمنستان است.

صولت دولتیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چند هفته ای است که یک بخش درمانی ویژه (وی. آی. پی) توریسم درمانی بیمارستان امام خمینی(ره) راه اندازی شده و به صورت متناوب طی این ایام پذیرای شماری از اتباع ترکمنستان بوده است.

وی ادامه داد:هم اکنون زمینه برای بهره گیری از ظرفیت درمانی این شهرستان مرزی و کادر درمان آن فراهم شده است و گردشگران سلامت اهل ترکمنستان اگر نیاز باشد از این مرکز به مشهد اعزام می شوند.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار درگز گفت: توجه بیشتر مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تامین کمبودها در این مرکز درمانی و جذب پزشک متخصص می تواند علاوه بر این که به رونق گردشگری سلامت و درآمدزایی منجر شود موجب بهبود سطح خدمات رسانی بیمارستان امام خمینی(ره) به مردم این شهرستان کوهستانی و سخت گذر شود.

شهرستان ۷۵ هزار نفری درگز هم مرز با ترکمنستان، علاوه بر چهار شهر درگز، لطف‌آباد، نوخندان و چاپشلو ۱۲۲ روستا دارد که ۱۱۰ روستای آن دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار هستند.

شهر مرزی درگز در فاصله ۲۸۰ کیلومتری شمال مشهد و ۱۳۰ کیلومتری جنوب عشق آباد، پایتخت ترکمنستان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha