دانشکده‌های پرستاری قاین و پیراپزشکی فردوس ارتقا یافتند

بیرجند - ایرنا - دانشکده پرستاری و مامایی قاین و دانشکده پیراپزشکی و بهداشت فردوس به عنوان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با مساعدت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ارتقا یافتند.

استاندار خراسان جنوبی که بتازگی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تهران دیدار کرد از خبرهای خوش این دیدار با مردم استان سخن گفت.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت اظهار داشت: بسیار خرسند هستیم که در ادامه خدمات دولت سیزدهم و در طلیعه سال دوم دولت مردمی ایران قوی، ۲ پروژه مهم در راستای اقدام تحولی و محرک توسعه استان برای تکمیل زیرساخت پزشکی و درمانی به ثمر رسید.

وی افزود: یکی از این پروژه‌ها، ارتقای دانشکده پرستاری و مامایی قاین به دانشکده علوم پزشکی قاینات با پیگیری‌های مکرر دانشگاه علوم پزشکی استان است که این طرح با همکاری نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و مساعدت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در شورای گسترش این وزارتخانه مصوب و ابلاغ شده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: پروژه دوم مربوط به شهرستان فردوس است که براساس نیاز، ضرورت، ظرفیت و زیرساخت لازم موجود و نیز پیگیری‌های مکرر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی و در نهایت جلسه دیروز (دوشنبه) در حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجوز ارتقای دانشکده پیراپزشکی و بهداشت فردوس به دانشکده علوم پزشکی صادر شد.

وی تصریح کرد: با دستور وزیر بهداشت در اسرع وقت باید نسبت به آموزشی شدن بیمارستان فردوس اقدام و این موضوع در اولین جلسه شورای گسترش وزارت بهداشت مطرح و مصوب شود.

قناعت افزود: بعد از اخذ این مجوز و موافقت، مراحل اداری به‌سرعت پیگیری خواهد شد و به‌زودی شاهد ابلاغ این مصوبه خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه کار تمام شده و دستور وزیر بهداشت را گرفته‌ایم گفت: باید مراحل اداری آن طی شود که این موضوع نیز در اولین جلسه شورای گسترش مطرح خواهد شد لذا این اتفاق مبارک را به مردم استان به‌ویژه در شهرستان‌های قاینات و فردوس باید تبریک گفت.

استاندار خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد که این اقدام در راستای توسعه زیرساخت‌ها و رفع نیازمندی‌ها مؤثر واقع شود.

وی ضمن تقدیر از همت بالای وزیر مردمی و انقلابی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بابت عنایت ویژه به خراسان جنوبی و تلاش برای رفع محرومیت استان افزود: تلاش، همت و پیگیری نمایندگان مردم در مجلس به‌ویژه نماینده مردم قاینات و زیرکوه و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در به ثمر رسیدن این اقدام مهم جای تقدیر دارد.

قناعت گفت: در دیدار با وزیر بهداشت ضمن بررسی آخرین وضعیت حوزه بهداشت و درمان استان، برای احداث شرکت داروسازی در خراسان جنوبی با مشارکت بخش خصوصی موافقت اولیه اخذ شده که ارزشمند و نوید بخش است.

وی افزود: در دیدار با رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز از مساعدت انجمن خیرین سلامت و پیگیری‌های مجلس قدردانی و برای استفاده از این کمیسیون در راستای حل مشکلات استان رایزنی شد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به موافقت وزیر، پیش‌بینی می‌شود حداکثر تا ۲ هفته آینده روال اداری این مصوبه طی شود.

وی همچنین با اشاره به موافقت اولیه معاونت درمان وزارت بهداشت در زمینه تخصیص ۲ دستگاه ام. آر. آی گفت: خرید این ۲ دستگاه برای شهرستان‌های فردوس و طبس باید در کمیسیون صرفه‌جویی ارزی تامین اعتبار شود و بنا به وعده انجام شده، این ۲ دستگاه تا پایان امسال به استان داده خواهد شد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و جمعیت حدود ۸۰۰ هزار نفری این استان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha