۱۵ آذر ۱۴۰۱، ۹:۴۴
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84962478
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۱۰۰ هکتار مراتع دامغان بذرکاری شد

۱۵ آذر ۱۴۰۱، ۹:۴۴
کد خبر: 84962478
۱۰۰ هکتار مراتع دامغان بذرکاری شد

سمنان- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: عملیات بذرپاشی و بذرکاری در سطح ۱۰۰ هکتار از مراتع این شهرستان با مشارکت همیاران طبیعت اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبر عباسی راد روز سه شنبه به رسانه ها ابراز داشت: ۱۰۰ هکتار عملیات بذرپاشی و بذرکاری در مراتع اطراف روستاهای نمکه و تویه رودبار با مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری و گروه همیاران طبیعت گردشگری مهرنگار در شهرستان دامغان به اجرا درآمد.

وی گفت: این عملیات به مناسبت پنجم دسامبر روز جهانی خاک و به منظور افزایش پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاک و کنترل رواناب در مراتع اطراف روستاهای نمکه و تویه رودبار اجرایی شد.

وی افزود: عرصه مراتع، به عنوان یکی از مهم ترین منابع اقتصادی به شمار می رود که تامین معیشت جمعیت قابل توجهی از کشاورزان و دامداران به طور مستقیم یا غیرمستقیم به آن وابسته است.

عباسی راد گونه های مورد استفاده برای انجام عملیات اصلاحی و احیایی را گونه های فستوکا، سکاله، درمنه کوهی و گیاه دارویی صنعتی آنغوزه برشمرد و یادآور شد: استفاده از گونه های با ارزش بومی و تأمین بذر آن از پایه های محلی، ضمن کاهش هزینه های اجرا و وابستگی به بذر خارجی، در صد موفقیت را نیز افزایش می‌دهد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: مشارکت های مردمی از مهم ترین راه های حفظ و حراست از منابع طبیعی است و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تلاش دارد با ایجاد شبکه های مردمی دوستداران منابع طبیعی و آموزش و اطلاع رسانی به آنان به حفظ و صیانت از این منابع خدادادی ارزشمند کمک کند.

روز پنجم دسامبر از طرف فائو، سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد، به عنوان روز جهانی خاک نامگذاری و شعار امسال این روز با عنوان «خاک سرآغاز غذا» انتخاب شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha