۷۴ میلیون لیتر بنزین در منطقه تربت‌حیدریه صرفه‌جویی شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیر ‌شرکت‌ ملی‌ پخش‌فرآورده‌های‌ نفتی منطقه تربت‌حیدریه گفت: از ابتدای امسال تاکنون با هشت درصد افزایش در مصرف گاز سی‌.ان‌.جی، بیش از ۷۴ میلیون لیتر بنزین در این منطقه نفتی صرفه‌جویی شد.

جواد بلندی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت یاد شده، به طور متوسط روزانه ۳۰۱ هزار مترمکعب سی‌.ان‌.جی از طریق۳۲ باب جایگاه عرضه فعال این سوخت در منطقه تربت‌حیدریه توزیع شد.

وی دلیل روند افزایشی مصرف گاز طبیعی را افزایش خودروهای دوگانه سوز و استقبال مردم از گاز سی‌.ان‌.جی به عنوان سوخت پاک دانست و اضافه کرد: استفاده از گاز طبیعی سهم بسزایی در صرفه‌جویی مصرف بنزین، کاهش آلایندگی حفظ محیط زیست و کمک به اقتصاد خانواده و کشور دارد.

مدیر ‌شرکت‌ ملی‌ پخش‌فرآورده‌های‌ نفتی منطقه تربت‌حیدریه گفت: با اجرای طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی تاکنون ۲ هزار و ۶۳۰ خودرو در حوزه عملیاتی منطقه تربت‌حیدریه در۲ کارگاه مجاز به صورت رایگان دوگانه سوز شده‌اند.

بلندی افزود: در مدت یاد شده به رغم کاهش ۴۱ درصدی مصرف نفت سفید، کاهش ۶۵ درصدی مصرف نفت کوره و کاهش ۱۵ درصدی گازمایع، شاهد افزایش ۱۱ درصدی مصرف نفت گاز نیز بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: بخش عمده‌ای از رشد مصرف‌ نفت‌گاز و بنزین به خاطر برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی، افزایش سفرهای سیاحتی و زیارتی و نیز پویایی صنایع تولیدی، تبدیلی و افزایش تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای است.

مدیر ‌شرکت‌ ملی‌ پخش‌فرآورده‌های‌ نفتی منطقه تربت‌حیدریه با اشاره به در پیش بودن سرمای زمستانی گفت: تامین و توزیع پایدار سوخت در حوزه عملیاتی منطقه ، مرهون تلاش شبانه‌روزی همکاران و دست‌اندرکاران حوزه سوخت‌رسانی است و بر این اساس با تدابیر اتخاذ شده، مشکلی در تامین سوخت زمستانی نخواهیم داشت.

بلندی افزود: در راستای توسعه خدمات، این منطقه آمادگی واگذاری امتیاز جایگاه سی‌.ان‌.جی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را دارد.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه یکی از مناطق ۳۷ گانه شرکت ملی نفت ایران است که دارای چهار ناحیه تابعه مشتمل بر ۱۰ شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات، زاوه، خواف، رشتخوار، کاشمر، خلیل‌آباد، کوهسرخ، گناباد و بجستان با ظرفیت ذخیره‌سازی حدود ۲۳۰ میلیون لیتر است.

انبار منطقه نفتی تربت‌حیدریه که به خط لوله سراسری نفت ایران متصل است سوخت‌رسانی به جنوب خراسان رضوی و تامین قسمتی از نیاز مصرفی سوخت استانهای خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان را نیز عهده‌دار است ضمن این که یکی از مبادی هشت گانه صادرات فرآورده‌های نفتی کشور است.

عملیات سالیانه منطقه تربت حیدریه توزیع حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون لیتر انواع سوخت‌های مایع بنزین موتور، نفت گاز، نفت سفید و نفت کوره و افزون بر ۹۶ میلیون متر مکعب گاز فشرده (CNG) است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha