۳۰سازه غیرمجاز در روستای داکو تنکابن تخریب شد

ساری- ایرنا- رییس کل دادگستری مازندران اعلام کرد : به موجب حکم دادگاه بخش نشتارود و در اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵، ۳۰ سازه غیر مجاز در روستای داکو شهرستان تنکابن تخریب و رفع تصرف شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری مازندران،حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری افزود: در اجرای این احکام بیش از یک هکتار از اراضی ملی ، بخش نشتارود رفع تصرف و به اراضی ملی بازگشت.
وی با بیان اینکه مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اموال بیت المال نقش مهمی دارند ،اظهارداشت: اراضی ملی متعلق به همه مردم است ودرصورت ملاحظه این گونه تصرفات ،مردم منطقه می توانند گزارش دهند.

وی با اظهار این که متصرفان با ایجاد کِرس درابعاد ۱۰۰ متر مبادرت به تصرف اراضی ملی کردند که با حضور نیروهای منابع طبیعی و یگان حفاظت از این اراضی رفع تصرف شد ، برآگاه‌سازی عمومی برای مقابله با هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی و دولتی تاکید کرد.

وی اظهارداشت: آگاه سازی عمومی نیازمند مشارکت پلیس پیشگیری، نیروی انتظامی و کلیه سازمان های مرتبط است و امیدواریم نتایج آن ارتقا آگاهی مردم برای مقابله قانونی با متصرفان به اراضی ملی باشد.

استان مازندران حدود ۲ میلیون و چهار هزار هکتار مساحت دارد که از این مقدار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن عرصه های طبیعی شامل جنگل و مرتع است.
برای حفاظت و مدیریت عرصه های طبیعی مازندران ۲ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در ساری و نوشهر فعالیت دارند که منطقه ساری حدود ۷۱ درصد و نوشهر حدود ۲۹ درصد این عرصه ها را مدیریت می کند. در مجموع حدود ۵۴ درصد از عرصه های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین نیمی از جنگل های هیرکانی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو در جغرافیای مازندران واقع است.

مازندران حدود ۴۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که در آنها سالانه بیش از هفت میلیون و ۵۰۰هزار تن محصول تولید می شود. این استان در تولید ۱۵ نوع از محصولات کشاورزی و باغی هم رتبه اول تا سوم کشور را دارد، ظرفیت این شرایط در حالی است که تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی و باغی در مازندران همچنان از چالش‌های مهم این استان محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha