مردم خراسان‌شمالی اهدای خون در روزهای سرد را فراموش نکنند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل انتقال خون خراسان‌شمالی از مردم نوعدوست استان خواست که اهدای خود در این روزهای سرد از سال را فراموش نکنند چرا که به دلیل شیوع آنفلوآنزا به فراورده های خونی نیاز بیشتری است.

دکتر هادی نوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اهداکنندگان خون باید مد نظر داشته باشند که مدت نگهداری خون و به خصوص پلاکت محدود است و سرمای هوا مانع از حضور مردم در پایگاه‌های انتقال خون استان نشود.

وی تصریح کرد: ماه های سرد سال بروز بیماری‌های همه‌گیر همچون سرماخوردگی و آنفلوانزا در کاهش اهدای خون تاثیرگذار است چرا که پایگاه انتقال خون فقط از افراد سالم و دارای خون سالم تایید شده خون دریافت می کند.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌شمالی ادامه داد: فصول سرد سال سطح مشارکت اهداکنندگان نسبت به تقاضای مراکز درمانی کمتر می شود هرچند با مدیریت بهینه سعی در پایداری ذخایر خونی پایگاه انتقال خون است.

اهدای خون ۱۶ هزار و ۸۴۴ نفر

وی در ادامه افزود: ۱۹ هزار و ۸۴۳ نفر از ابتدای امسال تاکنون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۸۴۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

نوری یادآور شد: از این تعداد؛ هشت هزار و ۸۴۰ نفر به طور مستمر و سه هزار و ۵۲۲ نفر برای نخستین بار برای اهدای خون مراجعه کردند.

وی تصریح کرد: همچنین هزار و ۳۰ نفر بانوان در این بازه زمانی خون اهدا کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌شمالی؛ جایگزین کردن فرهنگ اهدای خون هیجانی با اهدای خون آگاهانه، مستمر و مسوولانه را بهترین نوع اهدای خون دانست.

انتقال خون خراسان شمالی نیاز خونی ۱۲ بیمارستان را برآورده می کند و پاسخگوی تمامی نیازهای خونی مراکز درمانی استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha