۱۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۲۷
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84962639
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۱۴۲ نخبه از حمایت کمیته امداد خراسان‌شمالی برخوردارند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: اینک بیش از ۱۴۲ نفر از مددجویان زیر پوشش این استان به عنوان نخبه شناسایی و از حمایت‌های ویژه این نهاد برخوردارند.

مجیدالهی راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد نخبه تحت حمایت شامل ۴۹ دانشجو، ۷۰ دانش آموز، ۱۲ طلبه و ۱۱ نفر غیرمحصل هستند.

وی تصریح کرد: این افراد در زمینه های مختلف اعم از علمی، اختراع، ورزشی و قرآنی به عنوان نخبه شناسایی و از حمایت این نهاد برخوردارند.

الهی راد افزود: تاکنون از محل اعتبارات ملی افزون بر ۲۰۰ میلیون تومان کمک هزینه به ۲۴ نخبه برای شرکت در مسابقات ورزشی، چاپ و نشر کتاب، مقاله، خرید کتاب و لوازم آموزشی پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: همچنین تا پایان امسال ۱۸۰ میلیون تومان دیگر از اعتبارات استانی به آنها پرداخت خواهد شد.

الهی راد افزود: حمایت از نخبگان با توجه به نیازمندی ها و سطح تحصیلات و سطح نخبگی یک، ۲ و سه متفاوت است.

وی تصریح کرد: روش های شناسایی نخبگان از طریق معرفی مددکاران و همکاران فرهنگی انجام می شود و دفتر مرکزی نیز برای مشخص شدن سطوح مختلف نخبگی ازجمله داشتن مقام قهرمانی، کسب رتبه زیر ۵۰۰، و معدل بالای ۱۹ را درنظر دارد.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون و ۱۱ نفری، ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

همچنین این نهاد هم اکنون ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز نیازمند، ۷۲۳ دانشجو و ۵۶ طلبه زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha