مسیر دشوار دختران وزنه‌بردار ایران در کلمبیا

تهران- ایرنا- تیم ملی وزنه‌برداری زنان در حالی راهی پیکارهای جهانی کلمبیا خواهد شد که ۲ نفر از آنان هیچ تجربه‌ بین‌المللی ندارند. دختران ایران مسیر دشواری برای رقابت با وزنه‌برداران مطرح جهان و کسب سهمیه المپیک دارند.

به گزارش ایرنا، پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی سال ۲۰۲۲ جهان به عنوان یکی از مراحل گزینشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس روزهای ۱۴ تا ۲۵ آذر در بوگوتا پایتخت کلمبیا برگزار خواهد شد.

در بخش زنان چهار وزنه‌بردار شامل الهه رزاقی، پریسا نورعلی، زینب شیخ ارباب و سیده‌الهام حسینی به عنوان نمایندگان ایران در این پیکارها حضور خواهند داشت.

الهه رزاقی نخستین نماینده ایران است که در دسته ۷۱ کیلوگرم در گروه C با رکورد ورودی ۲۱۵ کیلوکرم بیست و یکم آذر ماه ساعت ۶ صبح وزنه می‌زند. در این دسته ۳۹ وزنه‌بردار حضور دارند که رزاقی در گروه C در رده پنجم و در مجموع در رده بیست و پنجم جای دارد. در این دسته و در گروه A لیائو جویی فانگ از چین با ورودی ۲۶۰ کیلوگرم در رده نخست قرار دارد.

پریسا نورعلی دومین نماینده ایران در دسته ۷۶ کیلوگرم است که گروه B با ورودی ۲۱۵ کیلوگرم بیست و دوم آذر ماه ساعت ۲۲:۳۰ شب به روی تخته خواهد رفت. در این دسته ۲۰ وزنه‌بردار حضور دارند که نورعلی در رده پنجم گروه B و در رده شانزدهم این دسته قرار دارد. سارا سمیر السید محمد احمد از مصر با ورودی ۲۶۰ کیلوگرم بیشترین رکورد را به خود اختصاص داده است.

سومین نماینده ایران زینب شیخ ارباب در دسته ۸۷ کیلوگرم است که در گروه B با ورودی ۲۱۶ کیلوگرم بیست و سوم آذر ساعت ۲۰ وزنه می‌زند. در مجموع ۲۶ وزنه‌بردار در این دسته حضور دارند که شیخ ارباب در رده دوم گروه B و در مجموع در رده چهاردهم قرار دارد. آیلین فلونا ماریا سیکاماتانا از استرالیا با ورودی ۲۶۵ کیلوگرم نفر نخست استارت لیست است.

سیده‌الهام حسینی آخرین نماینده ایران است که در این رقابت‌ها در دسته ۸۱ کیلوگرم با ورودی ۲۳۵ کیلوگرم بیست و سوم آذر ۲۲:۳۰ در گروه B به روی تخته خواهد رفت.

۲۵ وزنه‌بردار در این دسته حضور دارند که حسینی در گروه B در رده چهارم و در مجموعه در رده پانزدهم قرار دارد. در این دسته ایرینا دکها از اوکراین با ورودی ۲۷۰ گیلوگرم بیشترین رکورد را به خود اختصاص داده است.

از میان این نمایندگان کشورمان پریسا نورعلی و زینب شیخ ارباب وزنه‌بردارانی هستند که برای نخستین بار در چنین مسابقاتی به روی تخته می‌روند.

همچنین الهام حسینی پیش از این در مسابقات قهرمانی آسیا در بحرین حضور داشت که صاحب مدال طلا شد. وی رکورد ۱۰۲ کیلوگرم را در حرکت یک ضرب به ثبت رساند و به مدال طلا رسید. او در حرکت دوضرب هم به رکورد ۱۲۵ کیلوگرم رسید تا با ثبت رکورد مجموع ۲۲۷ کیلوگرم، سه مدال طلای خوش‌رنگ کسب کند.

الهه رزاقی نیز در دسته ۷۱ کیلوگرم گروه A با ورودی ۲۱۳ کیلوگرم با رکورد ۹۰ کیلوگرم یک‌ضرب، ۱۱۱ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۲۰۱ کیلوگرم در رده ششم آسیا ایستاد.

با توجه به حضور قهرمانان جهان و فاصله بسیار زیاد دختران ایران با رکوردهای آنها، باید دید که آیا نمایندگان ایران می‌توانند رکوردی درخور و شایسته برای کسب سهمیه المپیک در تاریخ وزنه‌برداری زنان ثبت کنند.

ساعت و تاریخ مسابقات نمایندگان کشورمان به وقت ایران به این شرح است:

۲۱ آذر: الهه رزاقی دسته ۷۱ کیلوگرم گروه C، ساعت ۶

۲۲ آذر: پریسا نورعلی دسته ۷۶ کیلوگرم گروه B ساعت ۲۲:۳۰

۲۳ آذر: زینب شیخ ارباب دسته ۸۷ کیلوگرم گروه B ساعت ۲۰

۲۳ آذر: سیده الهام حسینی دسته ۸۱ کیلوگرم گروه B ساعت ۲۲:۳۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha