۱۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۹:۲۱
کد خبر: 84963143
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نیمی از یادمان‌های شهدای گمنام استان یزد به تکمیل و ساماندهی نیاز دارد

یزد- ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت: ۸۵ یادمان شهدای گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس در استان وجود دارد که ۱۶۶ شهید گمنام در آنها به خاک سپرده شده و نیمی از آنها نیازمند مرمت، تکمیل و ساماندهی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ منصور زارع روز سه‌شنبه در جمع مسئولان فرهنگی یزد افزود: برای مرمت و تکمیل یادمان‌های شهدا گمنام به همکاری بخش خصوصی، خیران و پیگیری مسئولان در مناطق مختلف استان نیاز است.

وی با بیان اینکه باید بر اساس شرایط جدید میزان بودجه مورد نیاز تکمیل یادمان‌های شهدا مجدد ارزیابی و سپس اعلام می شود، ادامه داد: یکی از راه‌های مهم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، ایجاد یادمان های مناسب برای شهیدان انقلاب اسلامی است.

تشییع ۱۴ شهید گمنام در یزد

این مسئول اظهار کرد: همزمان با ایام فاطمیه و در روز ۲۴ آذرماه جاری پیکر مطهر ۱۴ شهید گمنام دوران دفاع مقدس که پیکر آنها از آخرین تفحص‌ها در مناطق عملیاتی به دست آمده است در استان تشییع و در ۱۴ نقطه به خاک سپرده می‌شوند.

زارع خاطرنشان کرد: پیکر مطهر این شهدای گمنام از فرودگاه شهید صدوقی یزد (ره) تا میدان امیرچقماق تشییع و در مراسم ویژه‌ای با حضور مردم آیین استقبال از آنها برگزار می‌شود و تعدادی از پیکرهای مطهر این شهدای سرفراز در مرکز استان و همچنین تعداد دیگری نیز در برخی شهرستان‌های دیگر به خاک سپرده می‌شود.

نیمی از یادمان‌های شهدای گمنام استان یزد به تکمیل و ساماندهی نیاز دارد

فرمانده سپاه الغدیر با بیان اینکه تشییع شهدای گمنام همزمان با ایام فاطمیه نوید بخش خیر گسترده‌ای برای استان است، گفت: برای استقبال و تشییع از این شهدای گرانقدر باید کمیته‌های مختلف تشکیل و وظایف به صورت کامل مشخص شود.

سردار پاسدار حسین زارع کمالی افزود: جوانان مشتاق باید در کمیته‌های مشخص شده سازماندهی و هرکدام از این کمیته‌ها به نحو احسن به وظیفه خود عمل کنند و مسئولان اجرایی تمهیدات لازم را برای هرچه بهتر و اثرگذارتر برگزار شدن این مراسم اندیشیده و از ظرفیت‌های گروه های مردمی در برگزاری مراسم استفاده کنند.

استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha