۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۰۳
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84963176
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار سمنان: دانشگاه کانون پیشرفت جامعه و تمرکز دشمنان برای توطئه است

سمنان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: دانشگاه و دانشجو کانون آگاهی، پیشرفت جامعه است و دشمنان با تمرکز بر این قشر به دنبال توطئه‌پراکنی هستند.

احمد ریواده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: جنبش و جریان اصیل دانشجویی از ۱۶ اذر ۱۳۳۲ بر پایه آزادیخواهی و ظلم‌ستیزی شکل گرفت و اکنون گام دوم انقلاب نیز این رویکرد دنبال می‌شود.

معاون استاندار سمنان: دانشگاه کانون پیشرفت جامعه و تمرکز دشمنان برای توطئه است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: از لحاظ تاریخی دانشجویان در اعتراض به مداخله دشمنان در کشور و اعتراض به عادی‌سازی روابط با بریتانیا و اعتراض به سفر معاون انگلیس به ایران جنبش روز دانشجو را شکل دادند و دشمنان با شیطنت و تمرکز بر حربه‌های ستیزه‌جویانه به دنبال انحراف جنبش دانشجویی هستند.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب در اهمیت و ضرورت توجه به دانشجویان، افزود: آگاهی، علم و دانش از واجبات جامعه است و توجه به جایگاه دانشجو همواره باید مدنظر باشد.

ریواده تصریح کرد: روایت درست تاریخ و اطلاع‌رسانی اسناد رژیم صهیونیستی موجب ناکامی دشمنان در رسیدن به اهداف شومشان است و باید جهاد تبیین و اطلاع‌رسانی مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: اساسی‌ترین نقش دانشگاه‌ها الگوسازی تربیتی است و شهدا الگوهای شایسته‌ای برای نسل دانشجو هستند.

به گزارش ایرنا، روز شانزدهم آذر ماه در تقویم ایران به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ این سرزمین به یادگار ثبت شده است.

این روز هر سال در ایران به یاد سه دانشجوی شهید (مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی) که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رییس‌جمهور وقت آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران شهید شدند، گرامی داشته می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha