فرماندار ری: پیگیری مشکلات صنایع تا حصول نتیجه ادامه دارد

شهرری - ایرنا - فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: پیگیری مشکلات صنایعی که در ستاد تسهیل مطرح می‌شود تا زمان حصول نتیجه مورد قبول ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید زمانی شامگاه سه شنبه در حاشیه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان ری در جمع خبرنگاران افزود: یکی از مهمترین جلساتی که در فرمانداری برگزار می‌شود ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است به گونه ای که در این ۱۲ جلسه ۶۹ مصوبه داشتیم که ۸۰ درصد آنها محقق شده و همچنان پیگیر رفع مشکل واحدهای باقی مانده هستیم.

وی یادآور شد: پرداختن به مشکلات صنایع و بخش تولید و حل آنها از موارد اولویت دار مد نظر رئیس جمهور است.

زمانی اظهار داشت: در شهرستان ری با توجه به برخورداری از بزرگترین شهرک صنعتی و شهرک های صنفی استان تهران، لزوم برگزاری ستاد تسهیل به شدت احساس می شود.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: در شرایطی که همه تلاش دشمن تعطیلی این جلسات و غفلت از تسهیل و رونق تولید است، دوازدهمین جلسه این ستاد تشکیل شد و مشکلات پنج واحد صنعتی مورد بررسی قرار گرفت.

این مسئول ادامه داد: بی شک مصوبات این جلسه موجب تسریع و رفع موانع تولید و جذب و افزایش اشتغال با رشدی که مراکز صنعتی خواهند داشت، می شود.

زمانی در خصوص همکاری مدیران شهرستان با این ستاد ادامه داد: در شهرستان ری در خصوص رفع مشکلات صنایع یکصدا بیشتر شنیده نمی شود و آن هم کمک به رفع موانع و سرعت بخشی به تولید است و هیچ گونه تضادی نیست و همه در اوج هماهنگی هستند.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: اراده شهرستان بر این تعلق گرفته که به صنایع کمک شود و امید می رود با پیگیری قوی به نتایج مورد نظر برسد و چنین هماهنگی نیز در همین راستا شکل گرفته است.

زمانی با بیان اینکه اینجا رها کردن مشکل معنا ندارد و پیگیری تا حصول نتیجه ادامه پیدا می کند اعلام کرد: عمده مشکلات مطرح شده این واحدهای تولیدی و صنعتی مباحث مالیاتی، موانع بانکی، حل جرایم در بخش های مختلف، محیط زیست و تامین منابع آبی صنایع محسوب می شود که اگر به حل آنها کمک کنیم و بستر رفع آنها را فراهم سازیم اصلی ترین مشکلات شان حل می شود.

وی افزود: گاهی از قبل مصوباتی بوده که بر اساس آن مجوزهایی صادر شده است و اکنون که قوانین تکمیلی مطرح شده و قوانین حاکمیتی موارد قبلی را نقض کرده است.

زمانی تاکید کرد: در این شرایط اگر کسی از تحصیل منافع خود محروم می شود آن اداراتی که مجوزهای اولیه را داده اند باید مشکل را رفع یا جایگزینی برای بستر تولید فراهم یا اگر نمی توانند محیطی را برای تداوم فعالیت این صنایع بوجود بیاورند و نسبت به پرداخت هزینه های تحمیلی اقدام کنند.

فرماندار ویژه شهرستان ری یادآور شد: گاه به اشتباه برای شخص سرمایه گذار مجوزی صادر و برایش حقی ایجاد شده در این صورت نیز باید با کسی که مجوز غیر قانونی صادر کرده برخورد شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج بخش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha