۱۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۸:۴۵
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84963251
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لغو تحریم‌های تسلیحاتی فنلاند علیه ترکیه شرط دیگر آنکارا برای الحاق به ناتو

تهران- ایرنا- به گفته وزیر خارجه ترکیه سفر وزیر دفاع فنلاند به آنکارا مهم است چون هنوز این کشور اقدامی برای برداشتن تحریم‌های تسلیحاتی علیه ترکیه نکرده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا به نقل از ای بی سی، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز سه شنبه گفت: فنلاند باید علناً اعلام کند که تحریم تسلیحاتی ترکیه را برای جلب موافقت آنکارا برای عضویت در ناتو لغو می‌کند.

مولود چاووش اوغلو این اظهارات را پیش از سفر آنتی کایکونن، وزیر دفاع فنلاند به آنکارا بیان کرد. کایکونن قرار است روز پنجشنبه در نشستی مشترک با خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه درباره موضوع الحاق کشورش به ناتو بحث و گفتگو کنند.

چاووش اوغلو به خبرنگاران گفت: سفر وزیر دفاع فنلاند به ترکیه مهم است زیرا ما هنوز اقدامی از سوی فنلاند مبنی بر لغو تحریم تسلیحاتی علیه آنکارا ندیده‌ایم و این انتظار وجود دارد در روزهای آینده این مهم انجام شود.

در جریان جنگ روسیه و اوکراین کشورهای سوئد و فنلاند به طور رسمی برای پیوستن به سازمان ناتو را درخواست کردند. ترکیه یکی از اعضای ناتو گفته است در صورت اجرای شروط کامل این کشور توسط فنلاند و سوئد حاضر است با این الحاق موافقت کند.

سوئد در ماه سپتامبر اعلام کرد که تحریم تسلیحاتی را که در سال ۲۰۱۹ به آنکارا اعمال کرده بود، لغو خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha