نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در روز دانشجو به رئیس جمهور چه گفتند؟

تهران - ایرنا - نمایندگان تشکل های دانشجویی امروز در مراسم ۱۶ آذر روز دانشجو دغدغه های خود را با رئیس جمهور درمیان گذاشتند و تاکید کردند: شاید در ظاهر تفاوت داشته باشیم ولی یک اشتراک داریم و آن ایران است که می خواهیم برای آن تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، مراسم گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو صبح امروز (چهارشنبه) با حضور آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران آغاز شد.

رئیس جمهور پیش از حضور در جمع دانشجویان با حضور بر مزار شهدای گمنام در دانشگاه تهران و قرائت فاتحه نسبت به مقام این شهیدان ادای احترام کرد.

نمایندگان تشکل های دانشجویی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران در حضور آیت الله رئیسی از دغدغه های خود برای ایران اسلامی گفتند.

دانشجویان خود را در ساختن آینده کشور سهیم بدانند

دبیر انجمن های علمی دانشجویی به نمایندگی از تشکل های دانشجویی دراین مراسم در سخنانی اظهار داشت: موضوعی که می‌تواند از خروج نخبگان از کشور جلوگیری کند، این است که دانشجویان خودشان را در ساختن آینده کشور سهیم بدانند.

وی افزود: ظرفیت‌ انجمن‌های علمی دانشجویی باید در راستای پیشرفت علمی و فناوری کشور به کارگرفته شود و حمایت شوند.

دبیر انجمن های علمی دانشجویی تصریح کرد: باید از بحث مقاله‌محوری عبور کرد، چون منجر به حل مشکلات کشور نمی‌شود. رویکرد عبور از مقاله‌محوری نباید نمایشی باشد و باید حمایت‌ها هم‌عرض بحث مقاله باشد.

وی به اتفاقات اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: این آمادگی از سوی انجمن‌های علمی-دانشجویی برای بررسی این وقایع به صورت کاملا علمی وجود دارد.

ایران را می سازیم

در ادامه این مراسم زهرا کمالی نماینده کانون‌های فرهنگی هم گفت: ما در ایران می مانیم و ایران را می‌سازیم، ما برای ساختن آینده‌ای بهتر پای کار هستیم.

وی افزود: شاید ما در ظاهر تفاوت داشته باشیم ولی یک اشتراک داریم و آن اشتراک ایران است که می خواهیم برای آن تلاش کنیم.

نماینده کانون های فرهنگی دانشگاه تهران تصریح کرد: ما در ایران می‌مانیم و آن را می‌سازیم، این امید را شما می‌توانید پررنگ کنید.

کمالی خطاب به رییس جمهور همچنین گفت: جای خوشحالی داشت که در اوایل دولت شما برای مردمی‌سازی دولت اقدامات خوبی انجام شد؛ اما جای هشت هزار کانون فرهنگی در این فرآیند خالی است. ما را باور کنید؛ اگر فرهنگ این کشور را بسازیم، بسیاری از مسایل حل می شود. اگر خیلی‌ها از ما راحتند و ناسزا می‌گویند، به این خاطر است که فرهنگ گفت و گو را به ما یاد نداده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور ما پای کار شما برای ساخت آینده بهتر برای کشور عزیزمان ایران هستیم.

آشوب‌های سه ماه گذشته حاصل فعالیت‌های دشمن است

همچنین نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در ادامه این مراسم با بیان اینکه آشوب‌های سه ماه گذشته حاصل فعالیت‌های دشمن است، از رئیس جمهور خواست ساز و کاری برای اعتراض اقشار مختلف فراهم کند.

وی ادامه داد: البته این آشوب‌ها در بستر مسایل رقم خورده و طی سال‌های گذشته به وجود آمده است.

وی همچنین از فیلترینگ اپلیکیشن های خارجی در فضای مجازی انتقاد کرد و افزود: وقتی دنبال رای بودید از فالوور اینستاگرام می گفتید اما حالا شیر اینترنت را بسته اید.

نماینده جنبش عدالتخواهی تاکید کرد: مشکلات کشور با کارهای نمایشی مثل معاونت مردمی‌سازی حل نمی‌شود. راه اعتراض به عملکرد شما و دولت چیست؟، صف اعتراض را به ما نشان دهید و ساز و کاری برای اعتراض اقشار مختلف فراهم کنید.

جمهوری اسلامی خط قرمز ماست

محمد هادی نصر نماینده بسیج دانشجویی کشور هم در این مراسم گفت: جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست، دولت صدای معترضین را که صف خود را از اغتشاشگران جدا کرده‌اند، بشنود.

وی تاکید کرد: دشمن می خواهد انتقام همه ۴۰ سال ناکامی خود را با ایرانستان کردن این خاک بگیرد.

نماینده بسیج دانشجویی کشور افزود: با صدای بلند اعلام می کنم که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی خط قرمز ماست و جلوی هرکس که بخواهد میراث شهدا را خدشه‌ای به آن وارد کند در مقابلش می‌ایستیم.

نصر ادامه داد: موقع آن است که دولت دردها و گرفتاری مردم را مساله اصلی خود بداند و صدای معترضانی که صف خود را از اغتشاشگران جدا کرده‌اند را بشنود.

نماینده بسیج دانشجویی کشور تصریح کرد: در زمینه‌هایی شاهد رشد و پیشرفت بوده‌ایم، اما در زمینه‌هایی در بر پاشنه قبلی می‌چرخد.

نصر خطاب به رییس جمهور اظهار داشت: با سیاست‌های اقتصادی نئولیبرالی هنوز تعیین تکلیف نکرده‌اید، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی سیاست‌هایی را دنبال می‌کنند که مستضعفین را تضعیف می‌کند چرا جراحان اقتصاد همیشه تیغ خود را بر تن ضعیف مستضعفان می‌کشند؟

وی همچنین گفت: صحبت از افزایش قیمت حامل‌های انرژی را یکبار کنار بگذارید و از جراحی اصلی را از بانک‌ها شروع کنید. شما معروف به سید محرومان بودید، در سیاست‌گذاری‌هایتان طرف کوخ نشینان باشید.

در دولت سیزدهم ایران چهارراه دنیا و محل حضور سران کشورهای مختلف شده است

نماینده دفتر تحکیم وحدت هم در ادامه مراسم روز دانشجو اظهار داشت: عدم پایبندی برخی مدیران دولت به گفتمان دولت یکی از مشکلات این دولت است

وی افزود: کسانی که هم صدا با رسانه‌های سعودی جاده صاف کن فرزند شاه شده‌اند، خائن خون شهید قندچی، شهید بزرگ نیا و شریعت رضوی‌ هستند.

نماینده دفتر تحکیم وحدت تاکید کرد: امروز به برکت خون آن شهیدان یک زن امروز در برابر رئیس‌جمهور ایستاده است و صحبت می کند. دولت سیزدهم امید را در دل مردم زنده کرد؛ شما کشور را معطل امضاکاری نکردید و آب خوردن مردم را به برجام گره نزدید.

وی خطاب به رییس جمهور یادآور شد: در دولت شما، ایران چهارراه دنیا و محل حضور سران کشورهای مختلف شده است.

نماینده دفتر تحکیم همچنین گفت: عدم پایبندی برخی مدیران دولت به گفتمان دولت یکی از مشکلات دولت سیزدهم است، مثلا از ابتدا مشخص بود که ساخت چهار میلیون مسکن با وزیری که بیمار است، شدنی نیست؛ اکنون سوال این است که آقای رئیسی چگونه می‌خواهد به وعده خود عمل کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: به عنوان یک دختر ایرانی به نفس کشیدن در اتمسفر جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنم.

نماینده دفتر تحکیم به مشکلات زنان در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: مسایل زنان و خانواده با کارهای جزیره‌ای حل نمی شود، مسایل زنان سال‌هاست دستمایه بازی سیاسی گروه‌های مختلف شده است.

وی به لغو برنامه های تشکل های دانشجویی در روز دانشجو در دانشگاه صنعتی امیرکبیر اشاره کرد و اظهار داشت: رییس دانشگاه امیرکبیر برنامه‌ها را به بهانه عدم تامین امنیت لغو می‌کند و توان تامین برنامه‌ها را ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha